רוצה פרטים על פיזיקה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תוכנית לימודים - לימודי פיזיקה

רוצה לדעת על פיזיקה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי פיזיקה, להיות פיזיקאי מתאים לך? כמה זה עולה? איך מתחילים?

תורת הפיזיקה עוסקת בחקר התנהגות גופים. גופים אלה יכולים להיות זעירים כמו אלקטרונים, או גדולים כגלקסיות וכרקמת היקום כולה. הפיזיקאים בודקים לגבי הגופים השונים תזוזה ממקום למקום, מזמן לזמן, ובין זמן למקום. הם בודקים מהירות של עצמים, תגובות בין עצמים, אופי של תנועה לאורך זמן, וכן הלאה. תחום דעת מרתק זה הוא גם תיאורטי וגם מתמטי. המתמטיקה היא חלק בלתי נפרד מהפיזיקה, ולכן ללימוד ולמחקר משמעותי בפיזיקה נדרשות יכולות גבוהות של הבנה וחשיבה כמותית.

 

אם אין לכם גישה למספרים ולנוסחאות, תוכלו לקרוא ספרים מרתקים על תורת הקוואנטים ועל תיאוריית בריחת היקום, ואף להגות רעיונות מבריקים משלכם, אך לימודים אקדמיים בפיזיקה עלולים לתסכל אתכם. לעולם אל תתייאשו. לכו ותלמדו בקורסי פיזיקה ללא פיזיקאים או במסלולים להיסטוריה ופילוסופיה של המדעים והרעיונות. אל תוותרו על התשוקה שלכם להבנת היקום ולגילויו מחדש.

 

 

למה כדאי ללמוד פיזיקה?

 

הפיזיקה משמשת בסיס לכל המקצועות המדעיים והטכנולוגיים הן מבחינת הנושאים שבהם היא עוסקת והן מבחינת שיטות המחקר. מדעני הפיזיקה עוסקים בבעיות העמוקות ביותר העולות במחשבתו של האדם, כמו למשל - כיצד נוצר היקום? מה הופך קבוצת חלקיקים לחומר? ועוד.


כידוע, תורת הפיזיקה אינה מצטמצמת רק למימדים התיאורטיים, ובידע שנתגלה בלימודי הפיזיקה , במחקרים ובתגליות במהלך השנים, נעשה שימוש רב בכל תחומי החיים. אחד הפיזיקאים הידועים, היה אלברט איינשטיין, שהמאמרים שפרסם גרמו לפריצת דרך בתחומים רבים, ובמיוחד בתחום האנרגיה האטומית בה נעשה שימוש רב היום.


אגב, גם המצלמות הדיגיטליות, הציוד האופטי הצבאי והאזרחי, גלאי האור והתקנים נוספים מאותה משפחה, נתאפשרו בעקבות מחקר של איינשטיין (1910) אודות האפקט הפוטואלקטרי, שהייתה גם אבן דרך חשובה הדרך לניסוחה של מכאניקת הקוונטים. כפיסיקאי צעיר תהיה לך ההזדמנות לחקור ולבדוק התנהגויות שונות בטבע, להתמקד באנרגיות, עצמים וחומרים ולנתח את מערכת היחסים ביניהם. וההמשך, תלוי בך.

 

מה לומדים?


נכון, כדי להשיג תואר בפיזיקה יש לעבוד קשה. החומר הוא רב ומורכב, ותקופת לימודים זו דורשת השקעה רבה מצד הסטודנט. ישנה אפשרות ללמוד רק פיזיקה במסלול חד חוגי, אך שילוב עם חוג נוסף יהיה יותר פרקטי להמשך. כמעט בכל המוסדות קיימת האפשרות למסלול דו חוגי. השילובים המתבקשים הם בד"כ מדעי המחשב, הנדסת מחשבים, ביולוגיה, ביוטכנולוגיה, כלכלה, כימיה והוראת מדעים.

 

לא כמו במקצועות לימוד הנדסיים, הדגש בלימודי פיזיקה הוא לא על שינון אלא על פיתוח חשיבה ביקורתית. בוגרי פיסיקה הם בין המבוקשים ביותר בתעשיות עתירות הידע. הם עוסקים לא רק בתחומים של אלקטרואופטיקה, אלא גם בפיתוח אלגוריתמים, פיסיקה רפואית, מחקרים בביולוגיה מולקולרית ועוד. כמו כן, ההשכלה בתחום הפיזיקה היא תמיד רלוונטית ותלווה את בוגריה לאורך קריירה רבת שנים.

 

מטרת הלימודים

 

פיסיקה עושה שימוש בשיטות תיאורטיות, ניסיוניות וחישוביות כדי לחקור את מבנה החומר ואת התהליכים המתרחשים בתוך החומר. חקר החומרים מתחיל מרמת תת-אטום ועד לקנה מידה קוסמולוגי. תחום הפיזיקה כולל שטחים רבים מהם: תורת המיתרים והחלקיקים האלמנטריים, חומר אסטרופיסיקה, תיאוריה קוסמולוגית, הדרוני וגרעיני, פיסיקה אטומית ופיסיקת הפלסמה, פיסיקה מולקולרית ותחומים רבים של פיסיקת חומר מעובה, פיסיקה סטטיסטית ועוד.

 

לימודי הפיסיקה שואפים להקנות לסטודנטים ידע תיאורטי מעמיק בכל תחומי הפיסיקה ולתיאוריות פיסיקליות, לצד פיתוח הכלים והמיומנויות למחקר וניסוי של התיאוריות הפיסיקליות הקיימות וכדי ליצור תיאוריות חדשות בנוגע לחומרים השונים. הפיסיקה מהווה תשתית בסיסית ומקור למרבית המקצועות הטכנולוגיים והמדעים, הן מבחינת שיטות המחקר שלה והן מבחינת נושאי הבדיקה.

 

 

מסלולי לימוד

 

מוסדות הלימוד מציעים לימודי פיזיקה לתואר בוגר במגוון מסלולים והתמחויות. ניתן לבחור בלימודי פיזיקה כחוג יחיד או בשילוב עם חוג נוסף, כמו מדעי המחשב, אלקטרוניקה, ביולוגיה. תוכניות הלימוד בתחום הפיזיקה הן רב-תחומיות וכוללות בין השאר את נושאי הלימוד הבאים: מתמטיקה ויחסות פרטית, מבוא לכימיה, חשמל ומגנטיות, מתמטיקה שימושית לפיסיקאים, פיסיקה תרמית, מכניקה אנליטית, חשבון אינפיניטסימלי, אלגברה ליניארית , גלים ואופטיקה, משוואות של פיסיקה מתמטית, תורת הקוונטים, חשמל אנליטי, הסתברות ושימושיה, פונקציות מורכבות ושימושיהן, פיסיקה סטטיסטית, מבוא למחקר, אסטרופיסיקה וקוסמולוגיה, מצב מוצק, פיסיקה גרעינית, תורת הרצף ומבוא לחלקיקים אלמנטריים.

 

מהו משך זמן הלימודים?


לימודי תואר ראשון בפיזיקה אורכים שלוש שנים. בדרך כלל הם משולבים במסלול דו חוגי עם תחומים אותם ציינו לעיל.

 


כמה זה עולה?


גובה שכר לימוד לשנה אקדמית באוניברסיטאות יהיה כ- 10,500 ₪, לעומת מחיר כפול ואף יותר במכללות השונות.

 


היכן לומדים?


בכל האוניברסיטאות המוכרות בארץ ניתן ללמוד פיזיקה לתואר ראשון ושני. ישנן מכללות נוספות בהן ניתן לעשות זאת. להלן רשימה חלקית:

 

  • האוניברסיטה הפתוחה - באוניברסיטה הפתוחה יש מגוון מסלולים בפיסיקה, כולל תואר חד חוגי, תואר במדעי הטבע בהדגשת פיסיקה, ומגוון של תארים דו חוגיים עם פיסיקה, אף אחד ממסלולים אלה לא מציב תנאי קבלה.

 

 

  • המכון הטכנולוגי חולון - במכון תהנו מלימודים בסביבה אקדמית יוקרתית עם סגל מרצים מקצועי בתחום הוראת המדעים המדויקים , שיקנה לכם כלים חשובים לבניית הקריירה המקצועית.

  

  • מכללת רמת גן - סטודנטים יוכלו ללמוד לתואר B.A של האוניברסיטה הפתוחה, שהנו תואר מוכר, מוערך ויוקרתי, תוך שילוב של לימודים ועבודה במשרה מלאה.

 

  • אוניברסיטת בן-גוריון - באוניברסיטת בן-גוריון ניתן ללמוד בתכנית לימודי פיזיקה שאורכה שלוש שנים. כמו כן, מתקיימת תכנית למצטיינים לתואר כפול בלימודי פיזיקה והנדסת מכונות, או לתואר כפול בלימודי פיזיקה ומדעי המחשב.

 

מהן אפשרויות התעסוקה?

 

בוגרי המסלול משתלבים בתפקידי מחקר ופיתוח בתעשיות עתירות ידע, כמו למשל בענפים: תקשורת והעברת נתונים, סיבים אופטיים, לווינים, לייזרים, מכ"מ, תקשורת הסלולרית, תעשיית המחשבים וההייטק, מזעור, תעשיית האלקטרוניקה, רפואה, ממוגרפיה, פיסיקה בתעשיית הכימיה והחומרים, חומרים חדישים וחומרים מורכבים למטוסים. כמו כן, רבים מבוגרי לימודי פיזיקה לתואר ראשון ממשיכים ללימודי תואר שני בפיזיקה, למחקר ולהוראה.
 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על פיזיקה?

רוצה לדעת יותר על פיזיקה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
אופציות תעסוקה לאחר לימודי פיזיקה
לימודי פיזיקה - שעות שבועיות
לימודי פיזיקה וכימיה
מה ההבדל בין לימודי פיזיקה לכימיה?
קבלה ללימודי פיזיקה עם ממוצע 80
לימודי פיזיקה בפתוחה ומעבר לתל אביב
התבלטות - לימודי פיזיקה או פסיכולוגיה?