ניהול טכנולוגיה לתואר שני באוניברסיטת תל אביב

ניהול טכנולוגיה לתואר שני באוניברסיטת תל אביב

תואר שני בניהול טכנולוגיה באוניברסיטת תל אביב
 
תרבות הצריכה עוברת שינויים אדירים. במקום ללכת לסופר מרקט, לאסוף מוצרים בעגלת קניות, לחכות בתור ולשמוע על מבצעים, אפשר להקיש על המקלדת ולסיים את הקנייה. מה ההשלכות של השינויים האלה על קהל הצרכנים ועל בעלי חברות העסקים? עד כמה תלויה התעשייה בפלאי הטכנולוגיה, ומה עוד מצפה לנו בעולם האלקטרוני העתידי? אלו רק חלק מן השאלות שסובבות את תכנית הלימודים לתואר שני בניהול טכנולוגיה באוניברסיטת תל אביב.
 
התכנית לתואר השני שואפת להכשיר חוקרים אקדמיים ויישומיים בשלל תחומים הקשורים במערכות מידע ובניהול טכנולוגיה בעידן התעשייה המודרנית. הלימודים מעניקים בסיס תיאורטי, כלים למחקר ותשתית רחבה ומעשית בפיתוח, עיצוב, ניהול ויישום של מערכות עתירות מידע וטכנולוגיה. בתכנית מושם דגש על ההיבטים הרב תחומיים, והסטודנטים יכולים להשתתף במבחר קורסים מתקדמים בענפים קשורים, כמו: חקר ביצועים, כלכלה ושיווק, מדעי המחשב, הנדסה והתנהגות ארגונית.
 
תכנית הלימודים
 
אוניברסיטת תל אביב מקיימת שני מסלולים לתואר שני בניהול טכנולוגיה: מסלול מחקרי עם תזה, ומסלול ללא תזה. שני המסלולים כוללים קורסי חובה בכלכלה, חשבונאות, התנהגות ארגונית ומודלים סטטיסטיים במנהל עסקים. כמו כן, ישנו מגוון רחב של קורסי בחירה, כגון: אסטרטגיה תפעולית, יזמות בהיי טק, יזמות טכנולוגית ועוד. התכנית נמשכת שנתיים, והלימודים בה מתקיימים פעמיים בכל שבוע.
 
במהלך הלימודים, הסטודנטים מכירים את הסביבה העסקית המודרנית, לומדים לנהל סיכונים, לנהל בקרה ותקציבים של פרויקטים טכנולוגיים שונים. הם נחשפים לענף המשפטי של הסחר האלקטרוני ולדיני האינטרנט. הם עוסקים באינטראקציה שבין אדם ומחשב מהיבט פסיכולוגי ומהיבט חברתי, ובתחומי העיצוב ברשת, ומכירים בחשיבות העיצוב והשפעתו על תרבות הצריכה. בתוך כך, משתתפי התכנית לומדים לעצב הלכה למעשה באמצעות מחולל יישומים ויזואלי.
 
 
נושאי לימוד
 
  • דיני אבטחת מידע ברשת
  • ניהול עיצוב בעסקים
  • דיני שיווק ופרסום באינטרנט
  • מתודות של אבטחה
  • האיום הקיברנטי מן ההיבט העסקי
  • הגנה ממתקפת סייבר
  • זהות תאגידית והשפעת עיצוב המיתוג
  • ניהול שרשראות אספקה     
  • מימוש אסטרטגיות למען יתרון תחרותי
  • ועוד
  • השפעת השינויים הטכנולוגיים על השוק הקיים     
 
 
סגל המרצים
 
ראש התכנית לתואר שני בניהול טכנולוגיה באוניברסיטת תל אביב היא מומחית למסחר אלקטרוני. במחקריה היא עוסקת בחוויית הקנייה ברשת ובפן החברתי שלה, ובתקשורת בין קהל הצרכנים ובין החנות האלקטרונית ברשת. מרצה נוסף בתכנית הוא פרופסור העוסק בתחום מדעי ההחלטה, והמתמחה בתחום מערכות המידע ברשתות מחשבים, ובמושגים ומודלים כלכליים.
 
 
קהל היעד
 
התכנית מתאימה לאנשים הרוצים לחקור את התפתחות עולם העסקים מהזווית הטכנולוגית. משתתפי התכנית עוסקים באפשרויות המגוונות לייעול ולשיפור התהליכים עסקיים באמצעות יכולות הטכנולוגיה. בוגריה יוכלו להשתלב בעולם העסקים בתפקידים בכירים כמנהלים, יועצים, מעצבים וחוקרים בשלל ארגונים וחברות בתעשייה.
 
תנאי קבלה
 
המועמדים לתואר שני נדרשים להיות בעלי תואר ראשון בממוצע ציונים של 75 ומעלה, ולעבור בהצלחה את בחינת ה - GMAT. בנוסף, צריכים המועמדים להיות בעלי ידע בכלכלה, סטטיסטיקה ומתמטיקה למנהל עסקים, ולעבור ראיון אישי.
 
למידע נוסף לחצו: אוניברסיטת תל אביב
עוד מסלולי לימוד - אוניברסיטת תל אביב