התמחות בהפרעות רגשיות לתואר שני בחינוך מיוחד באוניברסיטת חיפה

התמחות בהפרעות רגשיות לתואר שני בחינוך מיוחד באוניברסיטת חיפה

 

תואר שני בהפרעות רגשיות ובעיות התנהגות בחינוך המיוחד באוניברסיטת חיפה

 

לרכך את הקושי

 

בעיות התנהגותיות והפרעות נפשיות אצל ילדים ובני נוער נגרמות בשל סיבות רבות ושונות. הן עלולות להופיע בעקבות פרידה וגירושים של ההורים או עקב מוות של אחד ההורים. הן עלולות לנבוע ממוגבלות פיזית מולדת, או כתוצאה מטיפול לקוי ומהזנחה. ילדים שלא מטפלים בהם כראוי בצעירותם, נאלצים להשקיע משאבים נפשיים כבירים לטובת התמודדות והתפתחות במהלך חייהם.

 

אוניברסיטת חיפה מציעה תכנית לימודים עשירה ומקיפה לתואר שני בחינוך מיוחד, עם התמחות בטיפול בבעיות התנהגות ובהפרעות רגשיות. התכנית משלבת לימודי תיאוריה לצד התנסות פרקטית עם ילדים שזקוקים לאוזן קשבת, לתמיכה ולהכוונה.

 

תכנית הלימודים

 

במסלול מיוחד זה לתואר שני בחינוך שמים דגש על פיתוח דרכי הערכה והתערבות בלקויות שונות, תוך כדי התנסות בשטח והעמקת ההבנה והידע בתחום הקוגניטיבי, החברתי, הרגשי והתפקודי. הסטודנטים נחשפים לתיאוריות מגוונות הנוגעות להפרעות קשב, לבעיות התנהגות ולהפרעות רגשיות. הם מכירים סוגיות מתקדמות בשיטות התערבות מקצועיות, לומדים דרכים לרכישת שפה ומבדילים בין תהליכים תקינים ולוקים, מתנסים בטכנולוגיות סיוע מגוונות, מכירים את דרכי ההתמודדות של מתבגרים ובוגרים עם מוגבלויות, ועוד.

 

מבנה הלימודים

 

אוניברסיטת חיפה מאפשרת לימודי תואר שני בשני מסלולים - מסלול עם תזה הנמשך שלוש שנים אקדמיות, ומסלול ללא תזה בן שנתיים אקדמיות. הלימודים בשני המסלולים משלבים קורסי חובה ובחירה, והתנסות מעשית.

 

נושאי לימוד

 

  • למידה והתפתחות בגיל הרך
  • חינוך בחברה הערבית
  • קריאה ושפה של הילד החירש
  • היבטים כלכליים בחינוך
  • הנעת עובדים במערכת החינוך
  • כישרון, מחוננות ומצוינות
  • רווחת האדם ופסיכולוגיה חיובית
  • התמודדות של משפחות
  • תפישה מולטי סנסורית באוטיזם
  • היבטים קליניים של ADHD
  • דמות האדם החירש בקולנוע      
  • בעיות התפתחותיות בגיל הינקות
  • ועוד
  • התערבות פסיכולוגית באינטרנט      
 

 

סגל המרצים

 

תחומי ההתמחות של סגל המרצים בחוג לתואר שני בהפרעות רגשיות ובעיות התנהגות בחינוך המיוחד באוניברסיטת חיפה, הם רבים ומגוונים. בין הנושאים ניתן למצוא: תהליכים חזותיים של עיבוד מידע בקרב אוטיסטים וילדי אספרגר; תפישת פנים ותנועות עיניים בקרב ילדי אספרגר; מעורבות הפונולוגיה בתהליכי קריאה ולמידה בקרב חירשים; התמודדות של אחים והורים לילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים; מקומם של ילדים בדינמיקה המשפחתית; ועוד.

 

קהל היעד

 

מסלול הלימודים מתאים לבוגרי לימודי חינוך מיוחד או מגמות נוספות קרובות, המעוניינים להעמיק את הידע וההבנה התיאורטיים, היישומיים והמחקריים בתחומי למידה, הוראה והדרכה של תלמידים המאובחנים כבעלי בעיות התנהגות והפרעות רגשיות.

 

 

תנאי קבלה

 

המועמדים לתכנית נדרשים להיות בעלי תואר ראשון במקצועות: חינוך מיוחד, מדעי ההתנהגות, פסיכולוגיה, ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה, עבודה סוציאלית, קלינאות תקשורת או מדעי החיים, ובעלי ממוצע ציונים של 85 ומעלה. המועמדים המתאימים יעברו בחינת בקיאות באנגלית וראיון אישי לצורך בדיקת התאמה. סטודנטים חסרי רקע רלוונטי, נדרשים להשתתף בקורסי השלמות כחלק מתנאי הקבלה, בנושאים הבאים: סוגיות בחינוך מיוחד ורגיל, מבוא ללמידה, פסיכולוגיה אבנורמלית, תיאוריות אישיות והתפתחות בבגרות.

 

אפשרויות תעסוקה

 

מסיימי המסלול יכולים להשתלב בתפקידים טיפוליים וחינוכיים במסגרות החינוך המיוחד ובכל מסגרת חינוכית, שבה נמצאים ילדים עם הפרעות התנהגות וקשיים רגשיים, הזקוקים להכוונה ולתמיכה.

 

למידע נוסף לחצו: אוניברסיטת חיפה
עוד מסלולי לימוד - אוניברסיטת חיפה