רוצה פרטים על לימודים בתחום?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

כמה מרוויח מהנדס בניין בישראל?

רוצה לדעת על שכר מהנדס בניין? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


כמה מרוויח מהנדס בניין בישראל?

 

מהנדסי בניין אחראיים על תכנון, פיקוח, וניהול פרויקטים בבנייה ובתשתיות, למטרות מגורים, מסחר, ותעשייה. ענף זה, הידוע גם בשם הנדסה אזרחית, משלב ידע הנדסי ומדעי עם פרקטיקה בתורת המבנים, חומרים, שיטות הבנייה, ועוד.

 

שכרם של מהנדסי הבניין, בדומה לשכר מהנדסים בענפים נוספים, גבוה בדרך כלל ביחס לממוצע במשק. השכר מושפע מגורמים שונים, כגון תחום ההתמחות, סוג התפקיד והיקפו, גודלם של הפרויקטים שבהם משתלבים אנשי המקצוע, ועוד.

 

עיסוקים בתחום

 

מהנדסי בניין עוסקים בתחום הבנייה על כל היבטיו, הם אחראיים על כל חלקי הפרויקט, ועל כל השלבים הכרוכים בו, החל מן התכנון ועד למסירה. תחום הנדסת בניין כולל התמחויות שונות, שבהן עוסקים המהנדסים על פי העדפתם וניסיונם המקצועי לאורך השנים, כגון – הנדסת קונסטרוקציה, תכנון מבנים, ניהול פרויקטים, ניהול ופיקוח על הביצוע, תיאום תכנון, ועוד.

 

טבלת שכר

 

סוג המשרה 0 עד 5 שנות ניסיון 5 עד 10 שנות ניסיון
מהנדס בניין – הנדסה אזרחית 12,000 – 20,000 ₪ בחודש 23,000 – 30,000 ₪ בחודש
מהנדס בניין מתחיל - שכר שעתי כ – 55 ₪ לשעה  
מהנדס בניין – מפקח 11,000 – 17,000 ₪ בחודש 15,000 – 29,000 ₪ בחודש
מהנדס בניין – קונסטרוקטור 13,000 – 15,000 ₪ בחודש 15,000 – 19,000 ₪ בחודש
מהנדס ביצוע 12,000 – 16,000 ₪ בחודש  16,000 – 20,000 ₪ בחודש
מהנדס בניין ומנהל פרויקטים 21,000 – 24,000 ₪ בחודש 23,000 – 32,000 ₪ בחודש
מתכנן מבנים 9,000 – 14,000 ₪ בחודש 14,000 – 19,000 ₪ בחודש
עוזר בטיחות בבנייה 10,000 – 12,000 ₪ בחודש 11,000 – 15,000 ₪ בחודש
ממונה בטיחות 14,000 – 17,000 ₪ בחודש 18,000 – 21,000 ₪ בחודש
הנדסאי בניין 9,000 – 11,000 ₪ בחודש 14,000 – 17,000 ₪ בחודש

 

* הסכומים הנקובים הם ממוצעי ברוטו לחודש עבודה במשרה מלאה – אלא אם צוין אחרת, והם נתונים לשינוי.

 

שכר טרחה

 

שכר הטרחה של מהנדסי בניין נקבע כאחוזים מסוימים מתוך ערכו של המבנה. הוא מוגדר בהתאם לסוג המבנה וגודלו, ומשתנה גם בהתאם לעבודות הנעשות במבנה, האלמנטים הנכללים בו וכן תחום ההתמחות של אנשי המקצוע.


בדרך כלל במסגרת הסכמים מוגדר שכר הטרחה לפי שקל למטר מרובע. עבור קונסטרוקטורים, מקובל לגבות שכר טרחה של כ - 8% מערך המבנה למבנים קטנים, ו - 4% במבנים גדולים יותר.
 

מהן אפשרויות הקידום בתחום?

 

כאמור, ענף הבנייה מורכב ממגוון עיסוקים והתמחויות. תחילת הדרך להשתלבות בענף הינה תואר ראשון בהנדסה אזרחית. במהלך הלימודים בתואר זה בדרך כלל בוחרים תחום או תחומי התמחות מסוימים ומועדפים, וכך מתקדמים בנישה מסוימת. משך הלימודים הינו ארבע שנים. לאחר סיום הלימודים מקבלים הבוגרים מעמד של מהנדס רשום, ובאפשרותם לחתום על סוגי פרויקטים מסוימים, ולאחר הצגת ניסיון של מעל 3 שנים, יכולים לקבל מעמד של מהנדס רשוי, בהתאם לתנאי רשם המהנדסים. כדי להתמחות בתחום הנדסת המבנים, יש לעבור מבחנים ממשלתיים ולהשלים תקופת התמחות.

 

אפשרויות הקידום בענף הנדסת הבנייה מושתתות על ניסיון ועל וותק, וכן על לימודי המשך בהתמחויות שונות - לתואר שני או לתעודה. תואר שני יכול לתרום לקידום מקצועי ולהעלאת רמות השכר, במיוחד במגזר הציבורי.

 

מבין תחומי ההתמחות והקידום ניתן למנות ענפים כגון: בנייה ירוקה, תכנון ופיתוח סביבתי, טכניקות בנייה מתקדמות, מנהל עסקים ותחומי ניהול נוספים, ואפילו אדריכלות. כל הגורמים הללו, בשילוב מקום התעסוקה המסוים שבו השתלבתם במקצוע זה, וכן התשובות לשאלה האם אתם מועסקים כשכירים או כעצמאיים – יקבעו את רמות השכר בדרככם כמהנדסי בניין.

 

כמה מרוויח מהנדס בניין מתחיל?


מהנדסים מתחילים בתחום ההנדסה האזרחית יכולים להרוויח בין 12,000 - 14,000 שקלים לחודש בממוצע. בחלק מן המקרים, מדובר על התפקיד הראשון בענף לאחר סיום הלימודים, אולם במקרים אחרים, מהנדסים אלו מגיעים לתעשייה כשברשותם ניסיון בתפקידים אחרים בענפי התשתיות והמבנים, וכך באפשרותם להשתלב גם במשרות המצריכות ניסיון קודם. יש לציין כי רמות השכר למתחילים משתנות בהתאם לתחום ההתמחות של המהנדסים, להיקף המשרה, ולאופי התעסוקה (שכירים או עצמאיים).

 

כמה מרוויחים שכירים, וכמה מרוויחים עצמאיים בתחום?


בתחילת דרכם בתחום הנדסת הבניין, מרבית המהנדסים עובדים כשכירים ומיעוטם מחליטים להתחיל את דרכם המקצועית כעצמאיים. כפרילנסרים, באפשרותם של עובדים מנוסים לפתוח משרד עצמאי ולעסוק בשירותים כגון בדק בית, תכנון, וכדומה, או לעבוד בתפקידים כגון מנהל עבודה בבנייה, מפקח בנייה, ועוד.


מהנדס בניין עצמאי מרוויח בממוצע שכר מעט גבוה יותר מאשר שכיר, שכרו של עצמאי בתחילת דרכו הינו בין 11,000 - 16,000 שקלים בממוצע, בעוד שכר של מהנדס שכיר הינו כ - 15,000 שקלים בממוצע. עם זאת, יש להביא בחשבון עלויות הרלוונטיות לעצמאיים, לרבות פיתוח ושיווק העסק, התנהלות מול ספקים, גיוס ובניית מאגר לקוחות, מיסוי, ועוד. כמו כן, חשוב להדגיש את האחריות הגדולה המוטלת על כתפיהם של המהנדסים העצמאיים, הנדרשים לדאוג להיבטי הבטיחות והאיכות בפרויקטים, הן של עובדיהם, והן של המשתמשים במבנים. כמו כן, שכרם של עצמאיים תלוי במידה רבה גם בהיקף הפרויקטים, בגודלם, ובאופיים.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודים בתחום?

רוצה פרטים על לימודים בתחום?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
מה ההבדל בין לימודי הנדסה אזרחית להנדסת בניין?
היכן כדאי ללמוד הנדסת בניין - טכניון או בן גוריון?
הנדסת בניין באוניברסיטת חיפה ומכינה בטכניון
אדריכלות או הנדסת בניין
הנדסת בניין - למי זה מתאים?
מה ללמוד - הנדסת בניין או מכונות?
הנדסת בניין באוניברסיטת בן גוריון או אריאל?