רוצה פרטים על תיאטרון פלייבק?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס תיאטרון פלייבק - תיאטרון קהילתי

רוצה לדעת על תיאטרון פלייבק? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי תיאטרון פלייבק
 
החיים הם משחק
 
תיאטרון פלייבק היא אמנות העושה שימוש באלתור ובטכניקות משחק; תיאטרון זה נחשב ל"תיאטרון קהילתי", שכן כוחה של היצירה בו נובע רבות מן השימוש בכוחה של קבוצת הלימוד – ומתוך התנסות חווייתית ושימוש בסיפורים מחייהם של המשתתפים. לימודי תיאטרון פלייבק מבוססים באופן מכריע על החוויה של התלמידים; באמצעות ההתנסות המעשית הקבוצתית והאישית, לומדים המשתתפים בקורסים אלה את יסודות השיטה ועקרונותיה ומתחברים לצד היצירתי שלהם וליכולת ההבעה התיאטרלית הטבועה בהם מלידה.
 
על הלימודים
 
משתתפי הקורס מתנסים באמנויות כשירה, תיאטרון ותנועה. כמו כן, הם מפתחים את היכולת לשתף את הקבוצה בסיפורים מעולמם האישי, ומשכללים את מיומנויות האלתור. העבודה הקבוצתית מאפשרת לתלמידים לתרגל פתיחות וספונטניות, ומשמשת גם כלי לפיתוח נקודות מבט שונות על אודות סיטואציה ספציפית.
 
מבין נושאי הלימוד
 
  • אינטרפרטציה יצירתית לסיפור
  • עבודה בקבוצות מסוגים מיוחדים
  • דימויים ומטפורות
  • עיבוד סיפור באמצעים תיאטרליים
  • עבודה עם סיפורי חיים
  • תפקיד המנחה בתיאטרון הפלייבק
  • עקרונות המשחק בפלייבק
  • עבודה עם סיפורים מהתנ"ך, סיפורי עם ואגדות
  • סצינות, קטעי פתיחה וסיום
  • מרכיבים אמנותיים, חברתיים וטיפוליים בשיטה
  • ועוד
 
 
מוסדות לימוד
 
  • סמינר הקיבוצים – במכללה זו מציעים מסלול ללימודי תעודה "תיאטרון פלייבק בשירות הטיפול, החינוך וההנחיה". מסלול זה נפרש על פני שנת לימודים אחת, והוא נלמד במתכונת של אחת לשבוע – שלוש שעות בכל פעם. בנוסף, במכללה זו מציעים מסלול מרוכז בן חודשיים ללימודי הנחיית קבוצות באמצעות תיאטרון פלייבק. מסלול זה אף מוכר לצורכי גמול השתלמות.

 

  • ארטנס – בית לאמנויות התנועה וההופעה – בבית ספר זה פועלת קבוצת תיאטרון פלייבק למבוגרים. מדובר במסלול מתמשך, הנלמד במתכונת של אחת לשבוע, כאשר משך כל מפגש הוא כשעתיים וחצי. בית ספר זה נמצא בקיבוץ עין שמר שבאזור פרדס חנה.

 

  • משחק מהחיים – בית הספר הישראלי לתיאטרון פלייבק – בית ספר זה הוא השלוחה הישראלית של בית הספר של יוצר השיטה, ג'ונתן פוקס. במשחק מהחיים מציעים שני קורסים בתחום – שלב א', ושלב ב'; שניהם מתקיימים בהיקף של 12 מפגשים הנערכים אחת לשבוע בשעות הערב, כאשר משך כל מפגש הוא כ – 3.5 שעות. בנוסף, בבית ספר זה מציעים גם סדנה פתוחה המתמשכת על פני כל השנה; סדנה זו מיועדת למתקדמים ולבעלי ניסיון בתחום, והיא מתקיימת אחת לשבוע. בית הספר נמצא בתל אביב.  
 
תנאי הקבלה
 
לימודי תיאטרון פלייבק מיועדים במרבית המסלולים לאנשים שאינם בעלי ניסיון בתחום. בנוסף, לא נדרש ניסיון בתיאטרון או במשחק דרמטי מסוגים אחרים. עם זאת, בקורסי פלייבק הייעודיים להנחיית קבוצות או לצורכי טיפול – נדרשים ניסיון והכשרה בתחומים הרלוונטיים. בהתאם, במסלולים אלה תנאי הקבלה הם בדרך כלל תואר ראשון לפחות בטיפול או בחינוך, והתנסות בהנחיית קבוצות ממוסדות לימוד מוכרים.
 
 
שכר הלימוד
 
שכר הלימוד משתנה בין הקורסים והמסלולים השונים ללימודי תיאטרון פלייבק, והוא נע בין כ – 500 ₪ לקורסים הקצרים יותר, ועד כ – 5000 ₪ למסלולים השנתיים והמעמיקים יותר, שאף מזכים את התלמידים לרוב בתעודת גמר מוכרת.
 
אפשרויות התעסוקה
 
בתום הלימודים במסלולים השונים לתיאטרון פלייבק, יוצאים התלמידים כאשר הם בעצם שחקנים מקצועיים לכל דבר בתחום תיאטרון האלתור. הלימודים בקורס מעניקים לבוגריהם את היכולת לבטא את עצמם באופן ספונטני באמצעות כלים דרמטיים ותיאטרליים וליצור הצגות באמצעים אלה – כמעט מכל סיפור שייקרה בדרכם.
 
בהתאם, בוגרי הקורסים יוכלו להפיק הצגות עצמאיות ולהופיע עמן, להנחות בעצמם תהליכי יצירה באמצעות פלייבק, ואף לשלב את הפלייבק ככלי טיפולי. כמו כן, יוכלו הבוגרים להשתלב בתיאטראות פלייבק קיימים ולהשתתף בהצגות המועלות על ידם כשחקנים מן המניין.
 
לסיכום
 
לימודי תיאטרון פלייבק מוצעים במגוון מסלולים ובאוריינטציות לימודיות שונות; בכולם אמנם נלמדים עקרונות השיטה וטכניקות המשחק המשמשות בה, אלא שבחלק מהם מטרת הקורס היא חווייתית בלבד, בעוד שבאחרים המטרה היא הכשרת שחקנים מקצועיים. כמו כן, ישנם קורסים שהמטרה היא לימוד השימוש בפלייבק ככלי טיפולי או ככלי להנחיית קבוצות. בכל מקרה, ההשתתפות בקורס תעצים בכם תכונות של פתיחות וספונטניות ותתרום לחייכם האישיים.
 
שירות אישי חינם

צריך פרטים על תיאטרון פלייבק?

רוצה לדעת יותר על תיאטרון פלייבק?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד תיאטרון פלייבק
שאלות הגולשים בנושא
לימודי פלייבק באוניברסיטה - מתי מתקיים?
קורס פלייבק בשנת שבתון
קורס באקו פלייבק או תיאטרון פלייבק