לימודי תחקירנות ב-Research - המרכז להכשרת תחקירנים

רוצה לדעת על לימודים בנושאי לימודי תקשורת? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על קורס תחקירנות - המרכז להכשרת תחקירנים.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס להכשרת תחקירנים – Re-Search – המרכז להכשרת תחקירנים

 

האדם והמידע – בשילוב ייחודי

 

התחקירנות היא תחום שהתפתח מאוד בשנים האחרונות, אך בעצם הוא קיים מזה שנים רבות בענפי התקשורת השונים – בעיתונות הכתובה, בטלוויזיה וברדיו. תפקידו של התחקירן הוא תפקיד מהותי ויסודי, שעליו נשענות תכניות שלמות, כתבות ומאמרים; במסגרת תפקידו הוא אחראי להשיג מידע הרלוונטי לנושא הכתבה, לאמת אותו, להגיע למקורות מידע נוספים וייחודיים ואף להציע נושאים כדאיים לפרסום בלעדי של הגוף התקשורתי.

 

מדובר במקצוע מרתק הדורש קשרים רבים והתמקצעות, מקצוע שבהחלט יש לדעת כיצד לפעול בתוכו ולמלא את ייעודו. לשם כך נועד קורס הכשרת תחקירנים.

 

על הקורס ב – Re-Search – מרכז להכשרת תחקירנים

 

מרכז זה מתמחה בתחום התחקירנות והוא אחד הבודדים בארץ המקיים מסלול לימודים מסודר ומקיף בתחום. הלימודים בו מתמקדים במלוא המגוון הנכלל בתחומי התחקירים לתחומי התקשורת השונים, כמו גם בהיבטים המקצועיים והאחרים של תפקיד זה. כך המסלול בנוי להכשיר את בוגריו בכל הידע והניסיון הדרושים לאיסוף המידע, למציאתו, להגעה אליו, ואף ל"מציאת הסיפור" בתוך המידע הנתון הקיים.

 

נושאי הלימוד הם רבים ומגוונים והם מורכבים מנושאים כעבודת ארכיון, תחקיר אובייקטיבי, פסיכולוגיה בזמן ריאיון ותחקיר אנושי, כתיבה ועוד. בנוסף, המרצים בקורס זה הם כולם בעלי ניסיון מעשי רב שנים בתחומי התחקיר השונים, אנשים "המגיעים מן השטח", כאשר כל אחד מביא עמו את הערך המוסף שלו בתחום ההתמחות הייחודי שאותו הוא מלמד; בין המרצים בקורס נמצאים אנשי מקצוע ידועים כגיא מרוז, דורון גלעזר, איתי אנגל, ענת זלצר, דורון צברי ובכירים רבים נוספים מהתעשייה.

 

תכני הלימוד

 

כאמור, תכני הלימוד הם מגוונים, מקיפים ורבים, כך שבתום הקורס אוחז הבוגר בידו את מלוא הידע הנדרש לכל תחומי התחקיר, במגוון הענפים שבהם הוא קיים. בין הנושאים הנלמדים בקורס זה:

 

  • תחקיר ויזואלי
  • עקרונות בביצוע תחקיר
  • מרעיון לתסריט
  • שימוש במצלמות נסתרות
  • הגדרת המרואיין
  • העבודה במערכת החדשות
  • אמנות השכנוע
  • עבודת ארכיון ואיסוף מידע בשטח
  • זיהוי רעיונות המתאימים לכתבות במדיה
  • ניתוח סיטואציות
  • טכניקות ריאיון – שפת גוף, פסיכולוגיה של המרואיין
  • ראייה דוקומנטרית
  • תסריט לז'אנרים השונים: תכניות ריאליטי, תכניות אירוח, דוקו-אקטיביזם
  • הכנת תחקיר אובייקטיבי
  • ועוד

 

קהל היעד

 

הלימודים בקורס זה מיועדים לקהל רחב: לתחקירנים בפועל המבקשים לשכלל את מיומנויותיהם ולרכוש ידע נוסף, לאנשים המבקשים מקצוע ועיסוק מעניינים, לבוגרי תואר ראשון בתקשורת המחפשים פתח להשתלבות מעשית בתעשייה, לדוברי עמותות וליחצ"נים, ועוד.

 

מידע נוסף על הקורס

 

הקורס מתקיים בקמפוס האמנויות של מכללת סמינר הקיבוצים בתל אביב, והוא נערך אחת לשבוע, בין השעות 18:30-22:30, כך שהוא בהחלט מיועד לאנשים עובדים. משך התכנית הוא 16 מפגשים כאלה, ובסך הכול – 64 שעות לימוד אקדמיות.

 

לסיכום

 

בוגרי קורס תחקירנות יוצאים לתעשייה כשבידיהם סרטון אישי המהווה את כרטיס הביקור שלהם. כך משתלבים הבוגרים במגוון הרחב של משרות התחקירנות המוצעות בתחומי הרדיו, הטלוויזיה, הקולנוע, העיתונות ועוד. בנוסף, בוגרי הקורס יציגו את התחקירים שלהם בפני מערכת "אולפן שישי", כאשר קיימת אפשרות כי התחקירים הטובים ביותר ישודרו בערוץ 2.
 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.
טיפים ממומחים בנושא לימודי תקשורת
רענן שקד
המפתח להשתלבות בגופי תקשורת לחסרי ניסיון הוא יצירת קשר עם עורכים רלבנטיים, לבוא עם הצעות לכתבות או פרויקטים ובעיקר ליזום – פגישות, רעיונות, קונספטים. צריך לא לחשוש ולהציע את עצמך.
כדי להתבלט בתעשיית התקשורת צריך לזהות את הקול הייחודי שלך ואז לפתח אותו. חשוב לזהות מה הפרסונה היוצרת שלך, מה מייחד אותה ופשוט לדבוק בה, לשכלל אותה ולעשות איתה כמה שיותר. עם הזמן הקול שלך הופך להיות מזוהה ואנשים מתחילים לעקוב אחרייך. במונחים שיווקיים, מדובר על בנייה של מותג אישי, אבל המותג הזה חייב להתבסס על הקול הייח קרא עוד...
רענן שקד
עיתונאי