רוצה פרטים על קורס רכיבה טיפולית?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס רכיבה טיפולית

רוצה לדעת על קורס רכיבה טיפולית? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס רכיבה טיפולית

 

סוס מנצח

 

הרכיבה הטיפולית היא טכניקת טיפול ידועה ומוכרת, השייכת לתחום הרפואה המשלימה, ובה נעזרים ברכיבה על סוסים ובחוויית המפגש עם הסוס ואף הטיפול בו – למטרות ריפוי. קצב הדהירה, תנועתו של הסוס, תחושת השליטה בו, המגע הפיזי והחיבור המיוחד בין המטופל לבין הסוס, נחשבים לחלק מרכזי בתהליך הטיפול. שיטה זו מסייעת למגוון אוכלוסיות בעלות מגבלות רפואיות, בעיות נפשיות, קשיי תקשורת וקשיי התנהגות במנעדים רחבים. שימוש ברכיבה על סוסים לצרכים טיפוליים מוכר מזה שנים רבות – לדוגמה, בעבר היה נהוג להשתמש ברכיבה על סוסים כדי לחזק את שריריהם של הסובלים מבעיות אורתופדיות ופציעות גפיים שונות. בשנים האחרונות המודעות ליכולות הריפוי המיוחדות המתאפשרות בעזרת הרכיבה הטיפולית הולכת וגוברת, ואנו עדים לעלייה בביקוש של אוכלוסיות שונות לטפל בבעיות רגשיות, חברתיות, בקשיים פיזיים או במוגבלויות אחרות באמצעות הרכיבה הטיפולית.

 

חשוב לדעת כי כיום הרכיבה הטיפולית היא טיפול הכלול בסל הבריאות ומסובסד על ידי קופות החולים – דבר המעלה את קרנה בעיני הציבור ומשפר את מעמדה כמקצוע.

 

רכיבה – בכל הרמות

 

בכל מפגש של רכיבה טיפולית מתקיימים תהליכים טיפוליים בשלושת הרמות – גוף, נפש ורוח. הטיפול בסוס והרכיבה עליו יוצרים תקשורת ייחודית וחווייתית בינו ובין הרוכב, וזו תורמת לשיפור בריאותם הרגשית והפיזית של המטופלים. הרכיבה על גב הסוס דורשת מהרוכב להפגין מיומנויות מוטוריות מורכבות, ויציבת הרכיבה גורמת לחיזוק שרירים שונים בגוף. במהלך הרכיבה הטיפולית נוצר חיבור בין הרוכב לבין הסוס – חיבור המאפשר למטופלים לחוות חוויות רגשיות ותקשורתיות ולעבדן בצורה חיובית בסביבה תומכת; חווית השליטה בבהמה הענקית אף מעניקה לחלק מהמטופלים חיזוקים נדרשים לביטחונם העצמי.

 

בעזרת הרכיבה ניתן לשפר יכולות מוטוריות וסנסוריות בקרב ילדים ומבוגרים הסובלים ממוגבלויות פיזיות וכן לטפל במגוון מצבים ותסמונות רגשיות ביניהן: אוטיזם, פיגור שכלי, מצבי טראומה וחרדה, היפראקטיביות, הפרעות קשב וריכוז, לקויות תחושתיות ועוד.

הקורס – סוסים שמדברים עברית

 

מטרת הלימודים בקורס היא הכשרת מטפלים מיומנים ומקצועיים המתמשים בתכונותיו הייחודיות של הסוס לצורך טיפול והדרכה של יחידים, של קבוצות ושל אוכלוסיות מגוונות – הלימודים בקורס זה מאפשרים להשתלב בעבודה עם אוכלוסיות מיוחדות למטרות טיפוליות ושיקומיות. הקורס מקנה למשתתפים מתודיקות רכיבה והדרכה ומשלב תכנים עיוניים ומעשיים.

 

נושאי הלימוד

 

מבין נושאי הלימוד:

 

  • רכיבה והכרת הסוס
  • פסיכולוגיה התפתחותית
  • היפותרפיה
  • תורת הרכיבה הטיפולית
  • פתולוגיה
  • הערכת יכולותיו של המטופל
  • אנטומיה
  • בניית תכנית עבודה מתאימה
  • אנליזת תנועה
  • בעיות נוירולוגיות ואורתופדיות
  • מיומנויות בהדרכת רכיבה טיפולית
  • טיפול בסוסים
  • בחירת הסוס המתאים למטופל
  • ועוד

 

 

עוד על הקורסים

 

קיים היצע רב ומגוון של קורסי רכיבה טיפולית ומשכם נע החל מ-240 שעות לימוד אקדמיות ועד ל-1600 שעות לימוד אקדמיות. תנאי הקבלה ללימודים אלו משתנים בין המכללות – חלק מן הקורסים בתחום פתוחים לקהל הרחב, ובחלקם הקבלה מותנית בניסיון מוכח ברכיבה ובהדרכת רכיבה. בנוסף, קיימים קורסים נוספים המיועדים לאלה שכבר עוסקים במקצועות טיפוליים או במקצועות החינוך, ההוראה והחינוך המיוחד – פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, מטפלים, מחנכים, מדריכים ועוד.

 

בתום הלימודים, מוכשרים בוגרי הקורס להדרכת ולטיפול בקבוצות וביחידים מאוכלוסיות מיוחדות ושונות וכאמור, זהו טיפול הנמצא בסל התרופות ומסובסד על ידי קופות החולים – כך שלא חסרה עבודה בתחום.

 

מוסדות לימוד

 

מבין מוסדות הלימוד האפשריים:

 

  • המכללה האזורית צפת - לימודי תעודה: ביחידה ללימודי חוץ של המכללה מתקיים קורס בהיקף של 411 שעות אקדמיות ובו מרכיב עיוני ומעשי.

  

  • המכללה הטכנולוגית רופין: אורכו של הקורס כשנה והוא כולל כ - 396 שעות לימוד. הוא משלב התנסות מעשית בעבודה עם ילדים ומבוגרים עם צרכים מיוחדים ותרגול הטיפול השוטף בסוסים.

 

  • המכללה האקדמית בוינגייט: מוסד זה מציע קורס רכיבה טיפולית שהיקפו 540 שעות. המכללה מציעה עוד שלל הכשרות בתחומי הספורט, הטיפול וההדרכה.

 

  • המכללה האקדמית תל חי - לימודי תעודה: יחידת לימודי התעודה של המכללה מקנה כלים לעבודה עם צעירים ומבוגרים עם מוגבלויות פיזיות, אוטיזם, הפרעות קשב וקשיים נוספים. הוא מתפרש של פני כשנה וכולל 500 שעות.

 

לסיכום

 

קורס רכיבה טיפולית הוא פתח לעולם טיפולי מרתק ורחב, המאפשר לטפל באמצעות סוסים במגוון רחב מאוד של בעיות מסוגים שונים – הסוסים מאפשרים תקשורת גם למתקשים בתקשורת, תנועה למתקשים בתנועה וביטחון לחסרי הביטחון. המקצוע נמצא בשלבי התפתחות וגדילה וכמו שאומרים – מומלץ "לעלות על העגלה".
 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס רכיבה טיפולית?

רוצה לדעת יותר על קורס רכיבה טיפולית?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד קורס רכיבה טיפולית