רוצה פרטים על קורס פסיכולוגיה בודהיסטית?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס פסיכולוגיה בודהיסטית

רוצה לדעת על קורס פסיכולוגיה בודהיסטית? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס פסיכולוגיה בודהיסטית

 

די לסבל

 

בודהיזם היא תורה רוחנית שנולדה בהודו ונפוצה בעיקר במזרח הרחוק; ביסודה של התורה עומד סיום הסבל האנושי בעולם. הבודהיזם עוסק רבות בהתבוננות פנימית וחיצונית, באמצעות מדיטציה וחמלה, ובאמצעות הבנת הסבל – צעידה בדרכי הבודהה אמורה להוביל את האדם להשתחרר מהסבל של החיים. בלב הבודהיזם עומדות מספר תובנות: ההבנה כי הכול בר-חלוף בעולם ולכן אין צורך להיקשר לדברים חומריים – שכן דבר זה יוביל לסבל מיותר נוסף, ותפישה ריאליסטית של העולם וההבנה כי ה"עצמי" הוא למעשה יצירו של המודע.

 

בשנים האחרונות עלתה ההתעניינות בתחום הפסיכולוגיה הבודהיסטית – שיטת טיפול הנכללת בין תחומי הרפואה המשלימה ומבוססת על עקרונות הבודהיזם המשמשים בעבור המטפל והמטופל כאחד – וכיום התורה נלמדת במסגרות שונות בישראל. בקורס פסיכולוגיה בודהיסטית לומדים המשתתפים את העקרונות העיקריים והמרכזיים שבתורת הנפש הבודהיסטית ומתאמנים במדיטציה ובעיקרי התורה. באמצעות אימוני המדיטציה המבוצעים בקורס, המשתתפים מתוודעים לתודעתם ובמהלך הקורס ידונו במשמעויות היישומיות של תובנותיהם בחיי היומיום – הם לומדים להשתמש בידע הבודהיסטי בכדי להתמודד עם הסבל האנושי ובכדי למחול לעצמם ולסביבתם.

 

"הדברים כפי שהם" – תכנית הקורס

 

כמו בלימודי תחומי טיפול אחרים, גם המשתתפים בקורס זה יחוו על בשרם ועל נפשם את הטיפול בשיטה – תכנית הקורס שמה דגש על שיפור יכולות הריכוז, הקשב ותשומת הלב של המשתתפים וכן על טיפוח יישוב דעת, צלילות ההכרה והפתיחות בהם. הפעילויות השונות ישפרו את יכולת התלמידים להתמודד עם מצבי מתח וכאב וכן עם מצבי אי-ודאות וקונפליקט. תכנית הלימודים מדגימה כיצד פיתוח איכויות שונות כאהבה, חמלה וסבלנות, יכולות להביא לאיזון, לאושר ולשקט נפשי.

 

הלמידה בקורס משלבת הרצאות תיאורטיות, תרגולי מדיטציה להתבוננות ולחקירה פנימית, קריאת טקסטים, עבודה חווייתית בקבוצות מצומצמות ותרגול אישי, ובמהלכו לומדים המשתתפים כיצד ליישם גישות בודהיסטיות בפסיכולוגיה – שחרור המטופלים מן הסבל – וכן בביצוע עבודתם כמטפלים – נוכחות והתבוננות במינימום התערבות.

 

עוד על הלימודים

 

קורס פסיכולוגיה בודהיסטית אמנם פתוח לקהל הרחב, אך הוא מיועד בעיקר למטפלים בעלי זיקה לתורת הבודהיזם והרפואה המשלימה. מטפלים המבקשים לחוות את המסורת הבודהיסטית, להתוודע אל העקרונות העיוניים, החווייתיים והמעשיים הקיימים בפסיכולוגיה של תורתה, ולהכיר באפשרויות הקיימות להתפתחותם האישית והמקצועית. משך הקורס משתנה בין מוסדות הלימוד השונים, כאשר ברוב המקרים הקורס כולל גם סדנאות מרוכזות. ניתן ללמוד אותו, למשל, במכללת רידמן או במרכז לרפואת גוף-נפש.

 

 

לסיכום

 

אם אתם רוצים לטפל ולעזור לאנשים בדרכה של תורת הבודהה ולקרב אותם אל סיום סבלם ואל סיום הסבל האנושי בכלל, לימודי פסיכולוגיה בודהיסטית יסייעו לכם ויובילו אתכם לשם, וזאת תוך כדי התנסות בשיטה על עצמכם, תרגול מדיטציה ועקרונות הבודהיזם – ואולי אף שחרור מסבל עצמי אגב כך.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס פסיכולוגיה בודהיסטית?

רוצה לדעת יותר על קורס פסיכולוגיה בודהיסטית?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד קורס פסיכולוגיה בודהיסטית
שאלות הגולשים בנושא
מועדי קורס פסיכולוגיה בודהיסטית
מכללת רידמן - קורס פסיכולוגיה בודהיסטית
רישום ללימודי פסיכולוגיה בודהיסטית
קורס פסיכולוגיה בודהיסטית ברידמן בבאר שבע
סילבוס של קורס פסיכולוגיה בודהיסטית