רוצה פרטים על קורס סו ג`וק?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס סו ג'וק - רפואה משלימה

רוצה לדעת על קורס סו ג'וק? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


שיטת סו ג'וק

 

כפות הידיים והרגליים – השער לגוף כולו

 

הסו ג’וק היא טכניקת טיפול קוריאנית המשתמשת בטכניקות של רפואה משלימה כדיקור, טיפול באמצעות צבעים ועוד. המטפלים בשיטה זו מנסים לאתר את הסיבה למחלות ובאמצעות כך, גם לרפא אותן. כמו רוב שיטות הרפואה המשלימה, הסו ג’וק תומכת בטיפול באמצעות יצירת הרמוניה בין הגוף ובין הנפש.

 

השיטה פותחה בקוריאה במהלך 30 השנים האחרונות, אך היא כמובן מבוססת על יסודות הרפואה הסינית והקוריאנית העתיקות. הטיפול בסו ג'וק מתבצע באמצעות כפות הידיים, הרגליים והאוזן. השיטה מצליחה לטפל במידה רבה בבעיות רפואיות רבות כמו כאבי גב ופרקים, מיגרנות, עייפות, כאבים מסוגים שונים, סוכרת, אבנים בכליות ועוד.

 

השם סו ג'וק מורכב מהמילים: סו = יד , ג'וק = רגל. השיטה מבוססת על ההנחה כי כפות ידינו וכפות רגלינו דומות לגופנו במבנה שלהן, ובעזרתן ניתן למנוע ולרפא מחלות בגוף כולו. פרופ' פארק ג'יי וו מקוריאה, מייסד שיטת הסו ג'וק, זיהה לראשונה את הדמיון הקיים בין כף היד לגוף האדם בשנת 1974 ובשנת 1990 יושמה השיטה לראשונה בישראל.

 

על הלימודים

 

לימודי השיטה מיועדים למטפלים מוסמכים המעוניינים להרחיב את השכלתם, ולאלה המעוניינים להפוך למטפלים מקצועיים. מוסדות הלימוד השונים מציעים מגוון מסלולי לימוד להכשרת מטפלים, ובמספר רמות לימוד:

 

  • מסלול לימודים בסיסי: מכשיר אתכם לטפל במגוון בעיות כמו כאבי ראש, כאבי שרירים, מתח ועוד. מסלול זה נמשך בדרך כלל בין 3 חודשים עד שנה ובמסגרו נחשפים הסטודנטים למספר ענפים, ובהם:

 

                   - לימודי ההיסטוריה והפילוסופיה של השיטה

                   - מרידיאנים וצ'אקרות

                   - גישות אבחון שונות

                   - טכניקות דיקור שונות

                   - מערכות אנרגטיות

                   - היכרות עם כף היד וכף הרגל והשתקפות המערכות הגופניות בהן

 

  • מסלול לימודים להכשרת מטפל מומחה: חלק ממוסדות הלימוד מציעים לימודי המשך לקורס מטפלי סו ג'וק בסיסי. לימודים במסלול זה עורכים בין שנה לשלוש שנים וכוללים שדרוג והעמקת הידע בשיטת הסו-ג'וק. במסגרת המסלול יערכו התלמידים הכרות בין היתר עם:

 

                  - זרימה של אנרגיה בגוף האדם

                  - אבחון וטיפול באמצעות תיקונים אנרגטיים

                  - מערכת אנרגטית – יהלום

                  - אבחון וטיפול ברמה אמוציונלית ומנטלית

                  - מערכות התאמה פתוחות

                  - העמקת ידע של אבחון וטיפול על בסיס חמשת היסודות, ששת המפתחות, 12 המרדיאנים, והצ'אקרות

                  - ועוד

 

משך הלימודים משתנה על פי היקף החומר וסוגי הקורסים. ישנם קורסים למתחילים וקורסים למתקדמים וגם קורסים המשלבים שיטות טיפול נוספות. רוב הקורסים אורכים מספר חודשים (200-300 שעות אקדמיות) וישנם גם מסלולים של שנה ומעלה. כמו כן, קיימים קורסים קצרים וכלליים המעשירים את הקהל הרחב בתחום. בחלק מהם מקבלים הבוגרים תעודות סיום המסייעות להם להשתלב במרפאות ובמקומות עבודה נוספים; בוגרי קורסים אלה יוכלו לנסות ולהשתלב כמטפל סו ג’וק בסיסי, מטפל מוסמך או מטפל בכיר, באחד ממרכזי הרפואה העוסקים בתחום. יש גם שעובדים כמטפלים עצמאיים לאחר סיום לימודיהם.

 

 

מוסדות לימוד אפשריים

 

ניתן ללמוד את תחום הסו ג’וק במספר מכללות בישראל, וביניהן:

 

  • מכללת מדיסין - מכללת מדיסין לרפואה משלימה מציעה קורס רפואה קוריאנית. מסלול זה כולל כ - 117 שעות ומחולק ל - 25 מפגשים. התכנית מאפשרת להכיר מקרוב את עקרונות הרפואה הקוריאנית וללמוד לסייע באמצעותה לשלל מצבים בריאותיים.

 

  • המכללה לסו ג’וק – מציעה לכם מספר מסלולים, ובהם:

    - קורס מטפל מוסמך, פתוח לאנשים מכל התחומים המתעניינים במסלול לימודים זה. הקורס נלמד בהיקף של 180 שעות לימוד אקדמיות, ומצריך לימודי רפואה מערבית במקביל, בהיקף 120 שעות. הקורס מורכב מ-36 מפגשים וכמו כן מספר מפגשי התמחות (סטאז'). כדי לסיים אותו בהצלחה יש להשתתף ב- 80% מן השיעורים לפחות, לעבור את בחינת האמצע ואת המבחן המסכם בהצלחה, להגיש תיק טיפולים או עבודת גמר, להשתתף במחזור התמחות אחד לפחות, וכמובן לסיים בהצלחה את הקורס לרפואה מערבית. לבוגרי הקורס תוענק תעודה מטעם איגוד הסו ג'וק הבינלאומי וסמייל קולג'. עלות הקורס כ-7600 ₪ (לא כולל קורס רפואה מערבית). הלימודים מתקיימים בשעות הערב, בתל-אביב.
     
    - קורס מטפל בכיר, פתוח לאלו שסיימו את הקורס הקודם. הקורס מעניק למתמחים היכרות עמוקה ויסודית יותר, ומדגיש את ההיבט הרגשי בפתולוגיות. הוא מורכב מ-30 מפגשים בני 4 שעות כל אחד, המתקיימים פעם בשבוע, בשעות הבוקר. עלותו דומה לקורס מטפל מוסמך, והוא נערך בתל-אביב.

    - קורס פתולוגיות מתקדמות, מיועד לאלו שסיימו את הקורס למטפל בכיר. בדומה לו, גם הוא מורכב מ-30 מפגשים בני 4 שעות ומתקיים בתל-אביב, במחיר דומה.

    - קורס סו ג'וק בסיסי, פתוח לציבור הרחב. מעביר את עקרונות השיטה ומשלב שיטות טיפול נוספות כמו רפלקסולוגיה, שיאצו, צמחי מרפא ועוד. הקורס אורך כחודש (ארבעה מפגשים מדי שבוע), ונערך בתל-אביב.

    - קורס סו ג'וק וריפוי בהיבט הרגשי, פתוח לקהל הרחב ומציע לכם היכרות בסיסית ומרתקת עם התחום, שתעזור לשפר את איכות החיים ולפתור בעיות שונות. הקורס מורכב מארבעה מפגשים בני 4 שעות כל אחד. מחירו כ-900 שקלים.

    - סדנא לסו ג'וק בהקשר עם היהדות, המיועדת לרוב למטפלים המגיעים מהתחום. מורכבת ממפגש אחד בן 6 שעות, הנערך בירושלים ומחירו כ-150 ₪.

 

  • מכללת מירב – בית-הספר לרפואה משלימה מבית לימודי החוץ של האוניברסיטה הפתוחה – מציע קורס המכשיר מטפלים מקצועיים, בעלי ניסיון פרקטי והשכלה מקיפה בסו-ג'וק. הלימודים פתוחים לבעלי 12 שנות לימוד והקבלה מותנית בראיון אישי. הקורס מקיף 300 שעות לימוד ונמשך שנה. סיום הלימודים ועמידה בדרישות הקורס מזכים את הסטודנט בתעודה מטעם "מירב" ו"מכבי טבעי". למכללה סניפים בתל-אביב, בירושלים ובבאר-שבע.

  

  • מכללת תהילה – מציעה לכם קורס מקיף ללימודי השיטה, האורך כשלוש שנים וכולל התנסות מעשית לצד חומר תיאורטי רב. שנה א' מורכבת מ-37 מפגשים בני 3 שעות, סה"כ 145 שעות לימוד אקדמיות. שנה ב' תורכב מ-26 מפגשים בני 3 שעות, ובשנה ג' תתמקצעו ותתמחו בתחום. בסיום הלימודים תוענק לכם תעודת מטפל בתחום מטעם המכללה, המוכרת על ידי אגודות בינלאומיות לרפואת המזרח.

 

  • מכללת ברק – מציעה מסלול ללימודי מוסמך המותנה בקורס רפואה בערבית בהיקף 100 שעות לימוד אקדמיות. קורס מטפל בכיר מקיף 160 שעות אקדמאיות ו-60 שעות סטאז' בפיקוח הכולל הגשת תיקי מטופלים, ודורש נוכחות ב- 80% מהשיעורים, עמידה בבחינת האמצע והסיום, והגשת תיקי מטופלים בסיום הסטאז'. המסיימים בהצלחה יוכלו להתקבל ללימודי מטפל בכיר. התעודות המוענקות על ידי המכללה מוכרות גם מטעם האגודה הישראלית לסו ג'וק, ובהתאחדות הישראלית לשיטות ריפוי הוליסטיות. המכללה ממוקמת בירושלים, ויש לה שלוחה במשואות יצחק שבדרום.

 

לסיכום

 

לימודי סו ג'וק מרתקים כשיטה, ועל אף שהיא מתבססת על הרפואה הסינית היא משלבת גם יסודות מן הרפואה המערבית. יש לשים לב כי הקורסים שאותם סקרנו פונים לקהל גדול ורחב; אלו המיועדים למעוניינים להיכנס לתחום הטיפול האלטרנטיבי או להתמחות בו, הם מקיפים וארוכים יותר. בעבור מי שמעוניין להכיר את השיטה לתועלת אישית יש מגוון גדול של קורסים קצרים בני כמה מפגשים בלבד, ואפילו סדנאות יום.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס סו ג`וק?

רוצה לדעת יותר על קורס סו ג`וק?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
קורס סו ג'וק - איפה לומדים?
לימודי סו ג'וק בירושלים