מלגות לימודים בדרום לסטודנטים לתואר ראשון

מעל 1,000 מלגות, לא תמצא/י אחת בשבילך?

 

למעבר ללוח מלגות לחץ/י מלגות לסטודנטים 
המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


מלגות בדרום

 

המדרים יחכים, וגם יעשיר?

 

דוד בן גוריון התפטר מראשות הממשלה ועבר להתגורר בצריף קטן בשדה בוקר, על מנת לשמש דוגמה לאזרחי המדינה ולהפריח את השממה. מאז חלפו קרוב לשישים שנה, והנגב צומח ומתפתח בקצב המדברי שלו. סטודנטים הלומדים במכללות ובאוניברסיטאות בדרום הארץ זכאים לקבל מגוון רחב של מלגות. תוכלו לקרוא במאמר הבא על האפשרויות העומדות בפניכם.

 

מלגות עירייה

 

עיריות ומועצות אזוריות בדרום מחלקות מלגות לסטודנטים תושבי הסביבה. כך למשל, אגף הסטודנטים של עיריית באר שבע מעניק מלגות לימודים לתושבי העיר, המתגוררים בה לפחות חמש שנים, או לעולים חדשים הגרים בה שלוש שנים. המלגות מיועדות להנדסאים או לסטודנטים לתואר ראשון, בהתאם למצבם הכלכלי.

 

מלגות פריפריה מטעם הממשלה


מלגות פריפריה מיועדות לחיילים משוחררים הלומדים באוניברסיטאות או במכללות הממוקמות ביישובים מרוחקים ממרכז הארץ, לרבות אזור הדרום, אך היא אינה כוללת את אוניברסיטת בן גוריון. מדובר במימון של שנת הלימודים הראשונה. את הבקשה למלגה ניתן להגיש תוך חמש שנים מתום השירות הסדיר.

 

מלגות פר"ח מוגדלות

 

תושבי קריית גת, ערד וירוחם זכאים לתוספת של 1,000 שקלים למלגת פר"ח הרגילה בתמורה להשתתפות בפרויקט החונכות. תושבי אילת זכאים גם למלגת השלמה של קמפוס בן גוריון באילת ולמלגת מגבית קנדה, ויכולים ליהנות מסיוע בגובה שכר לימוד מלא. סטודנטים הלומדים באוניברסיטת בן גוריון וב - SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון רשאים במקביל למלגות פר"ח המוגדלות, ליהנות גם ממלגת דיקן.

 

 

מרכז סטארט אפ בבאר שבע

 

מרכז סטארט אפ הוקם על ידי עיריית באר שבע בשנת 2000. המרכז מעניק בכל שנה שתי מלגות לסטודנטים (לבד מן המלגה העירונית), ומכוון את הפונים אליו לגופים נוספים המעניקים סיוע במימון שכר הלימוד. בין המלגות המוצעות במרכז: מלגת קרן גרוס המעניקה לחיילים משוחררים סיוע בסך 5,500 שקלים בתמורה ל - 100 שעות התנדבות במרכז סטארט אפ; מלגה לתארים מתקדמים - מלגת לימו"ן, המיועדת לסטודנטים שאינם מקבלים עידוד מהאוניברסיטה או מהמדינה.

 

 

מלגות במוסדות הלימוד

 

אוניברסיטת בן גוריון בנגב

 

מלגת מנהיגי שוליך

 

סימור שוליך הוא פילנתרופ יהודי קנדי, המעודד ישראליים ללמוד את תחומי המדע והטכנולוגיה, למען עתיד מדינת ישראל. מלגה יוקרתית זו, העולה לסך של 40,000 שקלים בשנה, וניתנת במשך כל שנות התואר, מיועדת לסטודנטים המצויים בשנה הראשונה ללימודים במסלולי המדעים, ההנדסה, הטכנולוגיה והמתמטיקה. היא מוענקת לבעלי צורך כלכלי ויכולת מנהיגותית, המציגים ממוצע בגרויות ופסיכומטרי גבוה.

 

המכללה האקדמית ספיר


מלגה למשרתי מילואים

 

מכללת ספיר מעניקה הטבה כספית בגובה 510 שקלים לסטודנטים המשרתים במילואים. על מנת לקבל את ההטבה המועמדים נדרשים להיות חברי אגודת הסטודנטים ולשרת במילואים מעל 21 ימים בשנה. אין צורך שהימים יהיו ברצף. גם סטודנטים שצברו 14 ימי מילואים בתקופה זו, רשאים להגיש את מועמדותם להטבה, אך עדיפות תינתן לאנשים ששירתו זמן ממושך יותר. ההטבה תקפה לכל שנה אקדמית, וניתן לקבלה יותר מפעם אחת.


מלגות קציר לאימהות חד הוריות מטעם קרן רש"י

 

המלגות מוענקות לאימהות חד הוריות עד גיל 43 שהן סטודנטיות לתואר ראשון, ומעמדן מוכר על פי החוק. המלגות ניתנות בהתאם למצבם הסוציו אקונומי של המועמדת. בנוסף למלגה, הזכאיות נהנות ממגוון רחב של שירותים, הכוללים: ליווי אקדמי, הכוונה תעסוקתית, מפגשי העשרה ועוד.

 

SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון

 

המכללה מציעה מגוון רחב של מלגות בתמורה לשעות התנדבות למען הקהילה. הסטודנטים יכולים בתמורה לקבלת המלגה להתנדב בעמותת אור ירוק, להעביר סדנאות העשרה לתלמידי בית ספר, לסייע לניצולי שואה, לחנוך ילדים עם קשיים חברתיים ורגשיים, לעזור במצבי חירום עירוניים ולהשתתף בעוד הרבה פעילויות חשובות ומעניינות.

 

מכללת רידמן

 

מכללת רידמן מפעילה קמפוס בבאר שבע ובמכללת ספיר, ומתמחה בתחום הרפואה המשלימה. בכל שנה רידמן מעניקה עשרות מלגות לסטודנטים, והיא מפנה מועמדים גם למלגות המוענקות על ידי קרנות וגופים אחרים. סטודנטים ממעמד סוציו אקונומי נמוך, הלומדים בהיקף של לפחות 160 שעות, יכולים לקבל מלגה לסיוע כלכלי מטעם רידמן, או לקבל את מלגת פדרמן.

 

מלגות הצטיינות מוענקות על סמך גיליון הציונים, ללא צורך בהגשת בקשה. סטודנטים ששירתו בצבא כלוחמים ומגיעים ממעמד כלכלי נמוך, יכולים ליהנות ממלגות לוחם על שם נדב באלוה ז"ל, במידה והם רשומים למסלול לימודים תלת שנתי מלא.

 

מלגות סולגאר ניתנות על ידי חברת סולגאר לסטודנטים מצטיינים לרפואה טבעית, הזקוקים לסיוע כלכלי. המלגות ניתנות בעת חלוקת התעודות לבוגרי החוג לנטורופתיה ולבוגרי המסלול לתזונה טבעית, שהשיגו ציונים גבוהים.
 

שאלות הגולשים מהפורום: מלגות לסטודנטים בדרום
כניסה לפורום מלגות
מיכל
ברור לאישור מלגה על קורס שנתי בבדיקות תוכנה
393 צפיות
לירז לוי
מלגות בדרום / תושבת שדרות
342 צפיות
דוד כהן
עזרה במימון של לימודים לתלמידה בתיכון
276 צפיות
שרה קנזביץ
מלגה לסטודנטית חרדית מתחילה
523 צפיות
סהר
מלגות להשלמה לתואר ראשון בחינוך מיוחד לציבור החרדי
598 צפיות
נורה
מלגה להסבה למדריכי רכיבה טיפולית
563 צפיות
חיה
מלגה להשלמת תואר ראשון בהוראה חינוך מיוחד חמדת הדרום
432 צפיות
נטלי ברונשטיין
מלגה לעולים דרום אמריקאיים
1664 צפיות
יוסי
מלגות עבור קורס מקצועי
692 צפיות
מירי בוחניק
מלגות לאמהות במשפחה מרובת ילדים
1340 צפיות
יהל יסכה.א.
מלגות לנערות חרדיות בנות 18
1126 צפיות
עדי
מלגות עבור מכינה לתושבי הפריפריה
987 צפיות
תכלת
מלגה לחייל קרבי לתואר ראשון
714 צפיות
בת-אל מיכאלוב
מלגה למכללת קיי על רקע מצב סוציואקונומי
914 צפיות
עדנה
מלגת קיום לסטודנטית ללימודי מדעים מהדרום
1285 צפיות
ענבל אשטון
מלגה לתושבי הדרום - תואר ראשון בחינוך
1216 צפיות
שיר אוסדון
מלגות לתושבי הפריפריה ללימודי הוראה
1287 צפיות
מירב אברהם
מלגה - עם התנדבות מהבית או ללא התנדבות כלל
1865 צפיות
סתיו
מלגה לשנה הבאה למכללת חמדת הדרום
886 צפיות
בר בן חיים
קבלת מלגה ללא שעות התנדבות
1751 צפיות
עינת להב
מלגה להסבה ללימודי תעודת הוראה באנגלית
1229 צפיות
לינוי
מלגות ללימודים בחמדת הדרום
1055 צפיות
יהודיתצדיק
מלגות לתושבי שדרות וחיילים משוחררים
1485 צפיות
מורן
מלגות לתושבי הדרום - לימודי חינוך
1039 צפיות
אופל פנקר
מלגות ללומדים באוניברסיטה העברית
1117 צפיות
שאלות הגולשים בנושא
שנה ראשונה חינם - מלגה ללימודי תואר ראשון
מלגות טלדור משרד החינוך
איך לכתוב בקשה למלגה
אישור שיקום שכונות - מלגה
מלגות על רקע מצב סוציו אקונומי נמוך
מתי מגיעות תשובות למלגה ממשרד החינוך?
מלגות ללימודי הסבת אקדמאים לסיעוד