רוצה פרטים על מדעי הסביבה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי מדעי הסביבה

רוצה לדעת על מדעי הסביבה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי מדעי הסביבה  - למי זה מתאים? כמה זה עולה? איך מתחילים?

האם האנושות כורתת את הענף שעליו היא יושבת? האם תהליכי התיעוש בעולם המודרני הורסים את האיזון העדין הקיים בטבע? אם אתם רגישים לנושא החור באוזון ואפקט החממה, כנראה שתתעניינו בלימודי מדעי הסביבה. לימודים אלה עוסקים בתהליכים ביולוגיים, כימיים ופיזיקליים המתרחשים בכדור הארץ - ביבשה, באויר ובים, אך הם נוגעים ספציפית לדילמות המעסיקות את האנושות בשנים האחרונות בנוגע לשינויי אקלים קיצוניים, להתחממות גלובלית, להכחדת בעלי חיים, לדלדול משאבי הטבע, לזיהום מקורות החיים ועוד.
 
במהלך התואר במדעי הסביבה מקבלים הסטודנטים כלים מדעיים בסיסיים שישמשו אותם אחר כך בבחינה של תופעות אקולוגיות, שינויים מקומיים ועולמיים, השפעות של מערכות חיים זו על זו וכן הלאה. בנוסף, כלים אלה יעזרו להם גם בניסיון להציע פרויקטים להגנה על הסביבה ופתרונות אקולוגיים למפעלים, וכן יעמדו לרשותם בפעולות של פיקוח ובקרה.
 
לימודי סביבה כוללים מבחר עצום ומגוון של נושאים מעניינים הנוגעים לכל מערכות חיינו על פני הכדור. הלימודים לתואר ראשון משלבים בדרך כלל נושאי משנה והתמחות כגון הנדסת סביבה, מדעי הסביבה, חקלאות, מדעי הסביבה ובריאות.
 
מסלולי לימוד
 
מוסדות הלימוד מציעים מספר מסלולים ללימודי מדעי הסביבה. הסטודנטים יוכלו לבחור במסלול ארבע שנתי ללימודי הנדסת הסביבה, מסלול זה משלב הנדסה כימית, הנדסה חקלאית הנדסה אזרחית, והנדסת מזון וביוטכנולוגיה, או במסלול תלת שנתי המקנה ללומדים בו תואר ראשון במדעי הסביבה ובדרך כלל משלב בתוכו גם לימודי גיאוגרפיה וסביבת האדם.
 
נושאי לימוד
 
הביקוש ללימודי מדעי הסביבה צבר תאוצה בשנים האחרונות, בשל המודעות לצורך שבשמירה על הסביבה ולמניעת נזקים עתידיים. לימודי מדעי הסביבה הינם רב תחומיים, ומעניקים לסטודנטים ידע במגוון תחומים כגון: גיאוגרפיה, איכות הסביבה, אקולוגיה, קהילה, וכלכלה סביבתית. לימודי מדעי הסביבה שואפים בראש וראשונה להקנות לסטודנטים ידע והבנה בתהליכי השפעה הדדיים ומרובים בין מערכות ביולוגיות שונות המרכיבות את הסביבה.
 
נושאי הלימוד במדעי הסביבה הם רבים ומגוונים וכוללים קורסי יסוד לצד מקצועות ממוקדי תחום. מבין הנושאים הנלמדים ניתן למנות את הבאים:
 
  • בקרת איכות מים
  • לימנולוגיה
  • דיני איכות הסביבה
  • משאבי מים
  • בקרת איכות קרקע
  • מטאורולוגיה
  • ניהול חומרים מסוכנים
  • מיקרוביולוגיה
  • ביוטכנולוגיה סביבתית
  • מנהל סביבתי
  • הנדסת משאבים סביבתיים
  • מבוא ל - GIS
  • מערכות אקווטאיות וסביבה ימית
  • תרמודינאמיקה
  • טכנולוגיות טיפול בפסולת מתעשייה
  • מערכות שפכים     
  • עקרונות השבה ומחזור שפכים ופסולת
  • ועוד
  • איכות האוויר ובקרת זיהומים אטמוספריים     
 
 
לקראת סיום המסלול יתבקשו הסטודנטים להגיש פרויקט גמר בתחום מדעי הסביבה. תוכניות הלימוד השונות מתמקדות ביחס בין הקהילה לסביבה, שכולל מעורבות סביבתית בקהילה לצד מפגשים ופעילויות הקשורות באיכות הסביבה.
 
סוג התעודה
 
עם סיום לימודי מדעי הסביבה תוענק לזכאים תעודת בוגר תואר ראשון B.Sc.
 
מהו משך הלימודים?
 
הלימודים נמשכים שלוש שנים לתואר ראשון. קיימים גם לימודים שאינם מקנים תואר ראשון אלא מקנים נקודות או הכרות במסגרות שונות. כגון: לימודי תעודה בהנדסת סביבה, תעודה בלימודי הסביבה, תעודת גמר באיכות הסביבה, תעודה בבוצה מתהליכי טיפול בשפכים, טכנולוגיות טיפול ומחזור וכן לימודים לדיפלומת הנדסאי סביבה.
 
כמה זה עולה?
 
לימודים במוסדות הציבוריים יעלו כ 11,000 ש"ח לשנת לימודים.
 
תנאי קבלה
 
תנאי הקבלה ללימודים מבוססים על שקלול הציון בפסיכומטרי יחד עם ממוצע תעודת הבגרות. היות ומדובר במקצוע מדעי, הדגש הוא על המקצועות הכמותיים בבגרות (כגון מתמטיקה ופיזיקה, ביולוגיה וכימיה) וכן על המרכיב הכמותי של הפסיכומטרי.
 
ישנה אפשרות ללימודי מדעי הסביבה ללא פסיכומטרי. אלה הם מסלולי קבלה שבהם מסתמכים על תעודת הבגרות והם מיועדים לבעלי ממוצע גבוה.
 
היכן לומדים?
 
מסלול מדעי הסביבה נלמד באוניברסיטאות וכן במכללות להנדסה ברחבי הארץ. ניתן למצוא לימודי סביבה בירושלים, בצפון, בדרום, במרכז ועוד. בין המוסדות:
 
  • המכללה האקדמית תל חי - המכללה האקדמית תל חי מקיימת מסלול לימודי מדעי הסביבה בצפון. תחום לימודים חדש ומרתק זה מתמקד בהבנת סביבת האדם במטרה לשמור עליה ולמנוע את הפגיעה המתמשכת הנוספת בה. המכללה נמצאת באצבע הגליל סמוך לקרית שמונה.
     
  • מכללת בית ברל (סמוך לכפר סבא) - המכללה שוכנת באזור כפרי ירוק ואוורירי (בן כ - 142 דונם) בין ערי וישובי השרון, לא רחוק מכפר סבא. המכללה מהווה מעין כפר עצמאי, שאינו שייך לאף עיר או יישוב. בכפר זה נפגשים, חיים ולומדים יחדיו אנשים מרקעים חברתיים, תרבותיים ואתניים שונים, המגיעים מן הסביבה הקרובה ומאזורים רחוקים. במכללה, השמה דגש על הכשרת דור העתיד בהוראה, ניתן ללמוד מדעי הסביבה בשילוב חקלאות ובסיום הלימודים לתואר ראשון תינתן גם תעודת הוראה של משרד החינוך.
  • המכללה האקדמית הדסה (ירושלים) - בניינה הראשי בלב ירושלים הוקם בשנת 1888 על ידי הברון רוטשילד. בכל שנה יוצאים בוגרים ובוגרות חדשים מקרב שורות הלומדים במכללה, ואלה משתלבים ומתאקלמים במקומות עבודה שונים, כמוסדות מחקר, מפעלים עתירי ידע, ארגוני רפואה, גופים תעשייתיים ועוד. במכללת הדסה מסלול לתואר ראשון במדעי איכות הסביבה. תנאי הקבלה ללימודי הסביבה במכללה זו כוללים עמידה בציון מתאם, וכן בראיון קבלה אישי.
     
  • אוניברסיטת בן גוריון בנגב (באר שבע) - בקמפוס באר שבע תחת הפקולטה למדעי הטבע ישנו מסלול לימודים לתואר ראשון במדעי הסביבה, המשלב לימודי גיאולוגיה וכולל חמש מגמות לבחירה. אלו מאפשרות לסטודנטים לעסוק בקריסטלוגרפיה, בהידרוגיאולוגיה, בבעיות של זיהום מים, בתהליכים המתרחשים מתחת לאדמה, בסביבה הימית, במערכות ממוחשבות ועוד.
 
  • אוניברסיטת בר אילן (רמת גן) - הלימודים מתקיימים במסגרת מסלול בחירה שאותו משלבים עם תחום הגיאוגרפיה או ענפים נוספים. התכנית יכולה להתאים למעוניינים בלימודי מדעי הסביבה במרכז.
 
מהן אפשרויות התעסוקה?
 
מסיימי המסלול יוכלו להשתלב במגוון רחב של אפשרויות תעסוקה, בכל תחומי וענפי המשק וכן בארגוני מחקר וסביבה בינ"ל. כל החברות הגדולות כיום מודעות סביבתית, בין אם מכח חוק ובין אם מהבנה אמיתית, וזקוקות לייעוץ במגוון נושאים סביבתיים. גם בסקטור הציבורי זקוקים למומחים וליועצים בתחום, וכן לפקחים אוכפי חוק בנושא. ניתן גם להמשיך לתארים מתקדמים בתחום זה ולהוסיף לפעול בתחום המחקר והפיתוח, וכן לחקור נקודות השקה עם תחומים כגון חקלאות, מדעי הצמח, אקולוגיה, ועוד.
 
מהן האפשרויות ללימודי המשך בתחום?
 
בוגרי לימודי מדעי הסביבה במסלול לתואר ראשון יוכלו להתקדם ללימודי תואר שני ושלישי בהתמחות בנושאים באיכות הסביבה או בלימוד מדעי האטמוספירה.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על מדעי הסביבה?

רוצה לדעת יותר על מדעי הסביבה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד מדעי הסביבה
שאלות הגולשים בנושא
לימודי סביבה ואקולוגיה
לימודי סביבה לאנשים עובדים וקבלה לבני 50
תואר ראשון בגאולוגיה, מה הלאה - לימודי סביבה או גאוהנדסה?