לימודי מדעי המדינה באוניברסיטת חיפה

שירות אישי - צור קשר
לימודי מדעי המדינה באוניברסיטת חיפה

לימודי מדעי המדינה באוניברסיטת חיפה

 

המרכז לחקר מדע המדינה באוניברסיטת חיפה נחשב לאחד המוסדות המובילים בארץ בכל הקשור בפוליטיקה ישראלית, שלטון מקומי, מדיניות ציבורית, יחסים בינלאומיים  ופוליטיקה השוואתית. למעלה מ - 1300 סטודנטים לוקחים חלק מדי שנה במסלולי הלימוד השונים המוצעים במרכז.

 

בית הספר למדעי המדינה באוניברסיטת חיפה כולל שלוש מחלקות: המחלקה לממשל ורעיון מדיני, המחלקה ליחסים בינלאומיים והמחלקה למנהל ומדיניות ציבורית. בנוסף, פועלים בו שני מרכזי מחקר: המרכז לחקר הביטחון הלאומי והמרכז לחקר הניהול והמדיניות הציבורית. בית הספר למדעי המדינה באוניברסיטת חיפה מתהדר בסגל מרצים מהשורה הראשונה בארץ, בוגרי מיטב האוניברסיטאות בארץ ובעולם. הישגי הסגל מתבטאים בפרסומים בכתבי עת, בזכייה במענקי מחקר ובהכרה בינלאומית.

 

תכניות הלימוד במרכז כוללות מסלולים לתואר ראשון ושני במדעי המדינה וכן לימודים לקראת תואר דוקטור במדעי המדינה (Ph.D).

 

ניתן ללמוד במסלול דו שנתי - תואר ראשון בשנתיים.

 

תואר ראשון במדע המדינה

 

הלימודים במסגרת התואר הראשון למדע המדינה מתקיימים בשני מסלולים: המסלול הדו-חוגי והמסלול החד-חוגי. במסלול הדו-חוגי משלבים הסטודנטים לימודים במרכז למדע המדינה עם לימודים בהיקף שווה בחוג נוסף. במסלול החד-חוגי משלבים הסטודנטים לימודים במרכז למדע המדינה עם לימודי קטגוריות מחוץ לבית הספר. כאשר חלוקת הניקוד היא: 75 נקודות בבית הספר למדע המדינה ו- 45 נקודות לימודי קטגוריות מחוץ למדע המדינה.

 

מטרת הלימודים במסלולי הלימוד לתואר ראשון במדע המדינה היא להעניק לסטודנטים ידע שיטתי על העולם המדיני תוך התמקדות במבנים ובמוסדות המרכיבים אותו ובתהליכים הפוליטיים הפועלים בו.

 

 

תוכנית הלימודים כוללת את התחומים הבאים:

 

  • ממשל: כאן תלמדו על מוסדות שלטון ועל תהליכים פוליטיים ותרכשו כלים לניתוח מערכות פוליטיות.

 

  • מינהל ומדיניות ציבורית: במסגרת תחום זה תוכלו ללמוד על אופן קביעת סדר יום ציבורית ועל כלכלה פוליטית, לפתח הבנה של מבנה מערכות המינהל בארץ ולהכיר רפורמות שונות במנהל ציבורי. תעמיקו במנגנוני בירוקרטיה ופוליטיקה ואף תלמדו על התנהגות ארגונית.

 

  • יחסים בינלאומיים ומדיניות חוץ: התמחות זו שמה דגש על דיפלומטיה ומשא ומתן, על צדק בינלאומי ועל פתרון קונפליקטים, וכוללת תכנים הקשורים בקבלת החלטות ועיצוב מדיניות חוץ, וכן בבטחון לאומי ובאסטרטגיה.

 

  • מחשבה מדינית: תעסקו בסוגיות של מוסר ופוליטיקה, תכירו את התיאוריה הדמוקרטית, את יסודות הפילוסופיה הפוליטית ואת ההיסטוריה של המחשבה הפוליטית הישראלית.

 

  • הקניית שיטות וכלי מחקר: הקניית השיטות וכלי המחקר נועדו לחנך את הסטודנטים לאוריינות מתודולוגית ולהכינם ללימודים מתקדמים. במסגרת תוכנית זו נלמדים קורסים בכתיבה וקריאה מדעית ושיטות מחקר .

 

תנאי קבלה

 

לתכנית ללימודי יום מתקבלים מועמדים בעלי ציון משוקלל של לפחות 560, לסמסטר ב' ציון של 550 ומעלה. כדי להתקבל לתכנית ללימודי ערב יש צורך בציון משוקלל של 510 ומעלה. מועמדים מעל גיל שלושים יכולים להתקבל ללא פסיכומטרי, על סמך תעודת בגרות בממוצע של 75 ומעלה ומעבר ראיון חוגי.

 

לתכנית הדו שנתית יש צורך באנגלית רמת בסיסי לפחות וציון של 120 ומעלה במבחן יע"ל למועמדים שלמדו בבתי ספר שבהם שפת ההוראה לא הייתה עברית.

 

אפשרויות התעסוקה

 

בוגרי בית הספר למדעי המדינה באוניברסיטת חיפה משתלבים בתפקידי מפתח בכל התחומי מניהול, תקשורת, ייעוץ ועד פוליטיקה. בין בוגרי לימודי מדעי המדינה ניתן למנות: קצינים בכירים, ניצבים במשטרה, שרים וחברי-כנסת,אנשי תקשורת ומנכ'לים של משרדי ממשלה. כמו כן, בוגרי תוכניות התואר השני והדוקטורט מחזיקים לרוב במשרות אקדמיות בכירות בארץ ובעולם.

 

למידע נוסף לחצו: אוניברסיטת חיפה
עוד מסלולי לימוד - אוניברסיטת חיפה
חוות דעת של סטודנטים על מדעי המדינה - אוניברסיטת חיפה
התקבלו 37 דירוגיםבציון ממוצע: 4.1 מתוך 5
שושן

שושן

05/02/2019
5/ 5

אוניברסיטת חיפה

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אוהבת את אווירת הלמידה והתמיכה מצד צוות המרצים והמתרגלים. רמה גבוהה ואיכותית

על הקמפוס

הקמפוס במגמת שיפור מתמדת ומרגישים את הרצון להשקיע ולתת. ממש כייף להיות שם

טיפים

להיות רציניים מאוד במיוחד בסמסטר הראשון בגלל שההתחלה היא הכי לא פשוטה. הדרך מאתגרת אבל מענייינת

פז

פז

10/10/2017
5/ 4

אוניברסיטת חיפה

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

באוניברסיטה אין חיים סטודנטים ענפים, קשה ליצור חברויות וקשרים.

על הקמפוס

הקמפוס באופן כללי דיי נוח, הקפיטריה נחמדה ומגוון בתי הקפה נהדר. בסיפריה של האוניברסיטה באמת ברמה גוב קרא עוד...

טיפים

מסלולי ערב הינם פתרון נהדר על מנת להצליח לשלב בין עבודה ולימודים

אוסאמה

אוסאמה

31/10/2017
5/ 4

אוניברסיטת חיפה

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

חוות הדעת התקבלה ללא פירוט


לכל חוות הדעת