רוצה פרטים על לימודי טיפול באמצעות שהייה בטבע?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

טבע תרפיה - טיפול באמצעות שהייה בטבע

רוצה לדעת על לימודי טיפול באמצעות שהייה בטבע? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי טיפול באמצעות שהייה בטבע

 

טבע תרפיה

 

רבים בימינו לא חושבים על כך, אך מקורו של האדם הוא בעצם בטבע ולא בערים וביישובים; בני מיננו הקדמוניים בילו את כל חייהם בטבע, ואפילו עדיין לפני כמאה שנה, בני האדם בילו הרבה יותר בסביבה טבעית מאשר כיום. יש משהו בזרימה של הטבע, בשקט וברוגע שלו, ש"מדבר" לנפשם של רוב האנשים – אפילו העירוניים ביותר – ומחבר אותם אל מקורותיהם העמוקים, כחלק ממערכת טבעית כוללת וגדולה יותר. מתוך כך נולד הרעיון לטפל באנשים תוך כדי מסע בטבע.

 

לימודי טיפול באמצעות שהייה בטבע הם חלק מתחום הרפואה המשלימה והם נועדו להכשיר מדריכים להנחיית קבוצות לפעילות אתגרית בשטח. הטיפול בעזרת ההרפתקה והמסע בטבע תורם למשתתפי הקבוצה, מעצים את יכולותיהם החברתיות של המשתתפים ומביאם לביטוי עצמי. הלימודים בקורס זה משלבים פעילות בטבע ופעילות אתגרית במטרה לשקם אוכלוסיות מגוונות ולתת מענה לשיקום האישי של כל אחד מהמשתתפים.

 

מחנאות טיפולית

 

הטיפול באמצעות שהייה בטבע ועריכת פעילות אתגרית בו, הוא תחום חדש יחסית הצובר תאוצה בשנים האחרונות. הקורס מקנה למשתתפים כלים תיאורטיים ומעשיים להדרכה, וכן להתערבות ולשיקום חינוכי ופסיכולוגי – ומטרתו להכשיר מטפלים בשיטה.

 

 

שיטה טיפולית זו מבוססת על ההנחה כי ההתמודדות של המטופל עם אתגרי הטבע, תסייע לו להיחשף לכוחותיו הפנימיים, שלא ידע על קיומם. וכי מרגע שגילה כוחות אלה – יצליח להביאם לידי ביטוי בשגרת חייו היומיומית. חברי הקבוצה ילמדו להסתמך האחד על השני כדי להצליח באתגרים – ובתוספת "האוורור" שמעניק הטיול בטבע, ויציאתה של הקבוצה מן השגרה – כל אלה ביחד יובילו לשיפור תחושת השייכות לקבוצה ולשיתוף הפעולה בתוכה. שיטה ייחודית זו נמצאה יעילה בארץ ובעולם ומחקרים רבים מדווחים על תוצאות מעשיות של הטיפול בשטח.

 

על הקורס

 

קורס מדריכים לטיפול באמצעות הטבע הוא קורס מקיף המקנה למשתתפיו טכניקות לטיפול ולהעצמה המותאמות לאוכלוסיות הזקוקות לשינוי התנהגותי ותפישתי, הן ברמה האישית והן ברמה הקבוצתית. מטרת הלימודים היא להכשיר מדריכים בשיטה – שיסייעו למטופליהם בשיפור התפקוד האישי, הדימוי והביטחון העצמי, ברכישת כישורי חיים ובשיפור היכולות החברתיות. כמו כן, הקורס מעניק למטפלים כלים מעשיים להוראה, לתכנון ולהפקה של הרפתקה ומסע בטבע כמרחב טיפולי.

 

הטיפול באמצעות השהייה בשטח מכוון בעיקר לאוכלוסיות בסיכון שהמכנה המשותף להם הוא ערך עצמי נמוך וחוסר אמון עצמי. אוכלוסייה זו כוללת בני נוער וצעירים שנפגעו מאלימות, מהתעללות מינית או מטראומות שונות, כמו גם לסובלים מהפרעות קשב וריכוז (ADHD, ADD), מהפרעות התנהגות, PDD והיסטוריה עבריינית.

 

תכנית הלימודים

 

הלימודים כוללים שיעורים עיוניים וסדנאות טיפוליות מעשיות בשטח. נושאי הלימוד הם רב תחומיים וכוללים מגוון נושאים בתחום השטח:
 

  • יתרונות הטיפול בשטח
  • איכויות מרפאות בטבע
  • פסיכופתולוגיות
  • רקע לשיטת הטיפול במדבר
  • טיפול מעשי בשטח
  • אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים
  • השטח כמרחב פעולה
  • גורמים המשפיעים על איכות הטיפול
  • ועוד

 

הלימודים בקורס כוללים כמובן גם טיולים ברחבי הארץ, סדנאות יומיות בטבע וסדנאות טיפוליות הנמשכות מספר ימים, כאשר חלק מהקורסים מתעמקים ומתמקדים באוכלוסיות מסוימות לטיפול, כגון טיפול קבוצתי, בני נוער, קבוצות גילאים שונות וכו'.

 

פרטים נוספים

 

לימודים אלה מתאימים לאנשים העוסקים בתחומי החינוך והטיפול – פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, מדריכי נוער בסיכון ועוד. מרבית מוסדות הלימוד דורשים תואר ראשון בתחומים אלו כתנאי לקבלה לקורס. דרישה נוספת היא בריאות וכושר גופני תקינים. הקורס מוצע, בין השאר, במסגרת הכשרת מדריכים לטיפול באמצעות הרפתקה וטבע – במכללה האקדמית בוינגייט.

 

לסיכום

 

טיפול באמצעות שהייה בטבע מחזק את ערכו העצמי של המטופל על ידי עמידה באתגרים ועבודת צוות. אם אתם אוהבים את הטבע ורוצים לעסוק במקצוע טיפולי הנעזר ביתרונותיה של שהות בטבע – זהו המקצוע בעבורכם. בתום הלימודים תוכלו להעמיק בתחום הטיפול וללמוד שיטות טיפוליות נוספות, ולשלבן זו בזו – או, להשתלב כמדריכי קבוצות לטיפול באמצעות שהייה בטבע.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי טיפול באמצעות שהייה בטבע?

רוצה לדעת יותר על לימודי טיפול באמצעות שהייה בטבע?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור