קורס טנטולוגיה לתעודה באוניברסיטת חיפה

שירות אישי - צור קשר
קורס טנטולוגיה לתעודה באוניברסיטת חיפה

קורס טנטולוגיה לתעודה - התמודדות עם אובדן ושכול באוניברסיטת חיפה

 

מדינת ישראל היא מדינה אשר נאלצת להתמודד עם אובדן ושכול ולכן, דרושים אנשי מקצוע טובים ומיומנים שיסייעו לקהילה בהתמודדות זו. אנשי מקצוע אלו יכולים להיות: מורים, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, יועצים חינוכיים, מורים, קציני נפגעים, מדריכים, מתנדבים, עובדי שיקום, מטפלים במשפחות שכולות ועוד.

 

 

תוכנית הקורס

 

תוכנית לימודי תעודה בלימודי טנטולוגיה - התמודדות עם אובדן ושכול של אוניברסיטת חיפה, פותחה במיוחד בכדי לתת מענה על הצורך היומיומי במתן טיפול וסיוע לנפגעי אובדן ושכול בישראל. לימודים אלו נעשים בשיתוף פעולה עם הארגון העולמי אשר מסמיך בתחום הטנטולוגיה: Association for Death Education and Counseling) ADEC) . ארגון זה מסייע לתלמידים הישראלים לקבל תנאים מיוחדים ולגשת לבחינת ההסמכה בתחום: (Certified in Thanatology (CT. הלימודים הינם לימודי תעודה.

 

מטרת התוכנית

 

מטרת הקורס היא לתת לתלמידים את מיטב הכלים והשיטות לטפל ולסייע לאנשים שאיבדו קרוב או נמצאים בתקופת אבל. התוכנית פותחה בעיקר עבור העוסקים בתחומי האבל והשכול.

 

למי מתאימה תוכנית זו ומהו קהל היעד?

 

תוכנית לימודים זו פונה לכל מי שעובד בתחום בו הוא נאלץ להתמודד ולטפל באנשים שחוו טראומה, שנמצאים בתקופת אבל או איבדו קרוב. כמו כן, לימודים אלו מתאימים גם לכל המעוניינים להשתלב ולעסוק בטנטולוגיה, כדי לעזור לקהילה להתמודד עם האובדן.

 

הלימודים מתאימים לבעלי תואר ראשון ומעלה, בוגרי לימודי הוראה וחינוך, בוגרי פסיכולוגיה או עבודה סוציאלית, רופאים או אחיות, אנשי סיעוד, מטפלים, מדריכים ומתנדבים המעניקים סיוע ותמיכה למשפחות שכולות, עובדי מחלקות אונקולוגיות והוספיס, עובדי שיקום, עובדי ביטוח לאומי, אנשי צבא, קציני נפגעים, קציני ערים, מודיעים מטעם המשטרה או משרד הביטחון, חוקרים בתחום האבל והשכול וכדומה.

 

 

מבנה הקורס

 

הלימודים בקורס זה מקנים לתלמידים ידע רב במנהגי אבלות וטקסים שונים בארץ ובעולם, מסייעים לתלמידים להבין את משמעות האבל, השכול, היגון וכיצד לנהוג בתקופת אבלות, מהו ההבדל בין מוות צפוי מראש לבין מוות פתאומי, דרכים להתמודד עם צער עמוק, מוות טראומטי, אבל ממושך ומורכב, שכול הורי, דיכאון קליני או הפרעות פוסט-טראומטיות.

 

כמו כן, מקבלים התלמידים מגוון שיטות לטיפול ולסיוע, עידוד לצמיחה, דרכים להמשך הקשר עם הנפטר, שיטות טיפול רוחניות, דרכים לטיפול בילדים שחווים אבל ואובדן, שימוש במוזיקה בטיפול ועוד.

 

סיום הלימודים בקורס וקבלת התעודה

 

תלמידי הקורס אשר ימלאו את כל הדרישות ויפגינו נוכחות סדירה יקבלו תעודה מטעם המחלקה ללימודי המשך של הפקולטה לחינוך של אוניברסיטת חיפה. ההסמכה עצמה תינתן על ידי הארגון הבינלאומי לטנטולוגיה Association for Death Education and (Counseling (ADEC, וזאת רק לאחר שהבוגרים השלימו את כל הדרישות המפורטות של הארגון: 60 שעות לימוד הכוללות סמינר קליני או 8 שעות פרקטיקום, ניסיון תעסוקתי ומעבר מבחן. המבחן מתקיים אחת לשנה באנגלית, ונעשה באינטרנט.

 

עלות הקורס

 

שכר הלימוד לקורס זה הינו 4,000 ₪.
 

למידע נוסף לחצו: אוניברסיטת חיפה
עוד מסלולי לימוד - אוניברסיטת חיפה