רוצה פרטים על חינוך ולדורף לתואר?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי תואר ראשון בחינוך ולדורף - חינוך אנתרופוסופי

רוצה לדעת על חינוך ולדורף לתואר? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...


איפה ללמוד חינוך? לחצו כאן למוסדות המובילים 

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי תואר ראשון בחינוך ולדורף – חינוך אנתרופוסופי

 

החינוך כאמנות

 

רודולף שטיינר, אבי התורה האנתרופוסופית, טען כי החינוך כמוהו כאמנות; האדם הוא ישות שלמה של גוף-נפש-רוח – ובהתאם לכך – חינוך נאות יחבר את האדם אל הטבע, ובאמצעות שימוש בכלים אמנותיים – אל עצמו ואל גילוי דרכו הייחודית בעולם. על עקרונות אלה – האוחזים מאחוריהם תפישה רוחנית הוליסטית שלמה, המעוגנת בתיאוריות רבות וכתובות הפורשות את משנתו הענפה של שטיינר –  מונחים יסודות חינוך ולדורף, הוא החינוך האנתרופוסופי.

 

על פי השיטה והתפישה, לכל אדם תפקיד וייעוד מסוימים בעולם, ועל המחנך הראוי לסייע לילד לגלות את ייעודו שלו ולהגשים אותו, החל מגיל צעיר מאוד. הגישה ושיטות ההוראה הן יצירתיות בחינוך זה ומלבד השימוש בכלים אמנותיים, הן אף שמות את הקשר בין המחנך והתלמידים כקשר חשוב ומשמעותי; המורה בחינוך ולדורף איננו "מישהו שבא להעביר את החומר", אלא אדם השותף לתהליך ההתפתחות והגילוי של התלמיד, דמות משמעותית הנשארת עמו לאורך שנים ומדריכה אותו, באמצעות החוויה והכלים שהוא מעניק לו – אל עצמו, אל התלמיד.

 

 

על הלימודים

 

תכנית הלימודים לתואר ראשון בחינוך ולדורף היא תכנית חווייתית – בהתאם לרוח שיטת החינוך; המורים עצמם עוברים במהלך הלימודים תהליך התפתחותי המשתמש בכלים אמנותיים, תוך שימת דגש על הרוחניות, על השיח הרגשי והתודעתי במהלך הלימודים, וכמובן – תוך הכשרתם להעביר הלאה את השימוש בכלים היצירתיים – לתלמידיהם העתידיים.

 

החינוך האנתרופוסופי עושה, כאמור, שימוש בכלים מעולם האמנות ומעולם הפסיכולוגיה לצורך טיפוח התלמיד וכדי לסייע לו בעצם לגלות את עצמו במהלך שנות החינוך שלו. כך, הנושאים הנלמדים כוללים חטיבות נרחבות מתחום הפסיכולוגיה ההתפתחותית, מתחום התיאוריות של רודולף שטיינר, וכן כלים מעולם האמנות הפלסטית, המוזיקה והתנועה. כל זאת בנוסף לידע התיאורטי והמעשי המכשיר את התלמידים במסלול זה לאחוז בתעודת הוראה המתאימה אף לבתי ספר יסודיים שאינם מיישמים את חינוך ולדורף.

 

נושאי הלימוד

 

מבין הנושאים הנלמדים בתכניות השונות:

 

  • משנתו של רודולף שטיינר
  • סוציולוגיה
  • ניהול כיתה ותכנית לימודים
  • מתודות הוראה
  • ליקויי תפישה ולקויות למידה
  • שיטות מחקר
  • הביוגרפיה על פי האנתרופוסופיה
  • שילוב אמנויות בהוראה
  • הגישה ההתפתחותית באנתרופוסופיה
  • פסיכולוגיה התפתחותית
  • אמנויות ביישום התפישה האנתרופוסופית
  • ועוד

 

מוסדות לימוד אפשריים

 

  • המכללה האקדמית לחינוך אורנים - במכללה מתקיימת תכנית להכשרת מורים לחינוך וולדורף, בה ניתן לבחור בין מסלול חינוך יסודי למסלול על יסודי. אורך ההכשרה ארבע שנים, שיעורים מתקיימים בחמישה ימים בשבוע. בוגרי התכנית יכולים להשתלב בחינוך האנתרופוסופי ובחינוך הרגיל.

 

  • המכללה האקדמית דוד ילין בירושלים – מציעה אף היא מסלול לתואר ראשון להכשרת מורים לחינוך ולדורף לבית הספר היסודי בלבד, הכשרה הנמשכת על פני ארבע שנים במתכונת מלאה של חמישה ימים בשבוע, ובסיומה מקבלים הבוגרים תעודת B.Ed וכן תעודת הוראה והם מוכשרים ללמד בבתי ספר אנתרופוסופיים ואף בבתי ספר יסודיים של החינוך הרגיל. בנוסף, בית הספר מציע מסלול דומה אך מרוכז לגילאי 30 ומעלה, הנסמך על הכרה בלימודים קודמים, ואינו מתפרש על פני חמישה ימים בשבוע.

 

לסיכום

 

כיום החינוך האנתרופוסופי הוא חינוך מוכר, ומוסדות חינוך ברוחו קמים במקומות רבים ברחבי הארץ. כך, בוגרי מסלולי הלימוד לתואר ראשון בחינוך ולדורף יזכו לכלים המיוחדים למוסדות החינוך הללו, אך בהחלט יוכלו גם להשתלב תמיד במוסדות החינוך הממלכתיים או בתחומי החינוך החווייתי-הבלתי פורמלי – ולהעשיר את עולמם של התלמידים-החניכים שיפגשו בדרכם. כך או כך, לימודים אלה הם ללא ספק לימודים חווייתיים ומעשירים למורה-לעתיד עצמו, והם פותחים בפניכם עולמות שלמים של רוח, אמנות, נפש – ותעסוקה.

 

המעוניינים להכיר זרמים חינוכיים אלטרנטיביים נוספים יכולים למצוא הכשרות נוספות במוסדות הלימוד. בין היתר מתקיימים לימודי חינוך מונטסורי, קורסים לתעודה המיועדים לגננות ולמורים שבהם ניתן להכיר את שיטת מונטסורי הדוגלת בקידום עצמאות לילדים. 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על חינוך ולדורף לתואר?

רוצה לדעת יותר על חינוך ולדורף לתואר?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד חינוך ולדורף לתואר
שאלות הגולשים בנושא
מה השכר של מחנכים בשיטת וולדורף?
חינוך ולדורף/אנתרופוסופי
לימודי אנתרופוסופיה - אילו מסלולים מתאימים לעוסקים בדרמה?
האם יש לימודי אנתרופוסופיה מקוונים ללמידה עצמית?
לימודי חינוך אנתרופוסופי בסמינר ולדורף זומר
הסבה מהוראת מחול לחינוך אנתרופוסופי
הסבת אקדמאים לחינוך האנתרופוסופי