הנחיית קבוצות תאגיה

רוצה לדעת על לימודים בנושאי רפואה משלימה? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על הנחיית קבוצות תאגיה.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי תַאגָּיה וחכמת היסודות - הכשרת מנחי קבוצות בתנועה ותהלכי העצמה של יחידים

 

תאגיה היא אמנות תנועה ונשימה המחברת את האדם לתכונות ואיכויות מסוימות. נקודת המוצא היא שלכל צורת חיים יש תדר אנרגטי מסוים ותנועה מסוימת המאפיינים אותו, ואלה מתקשרים לתכונות ולאיכויות שהאדם יודע לזהות באותן צורות חיים. לדוגמא, יש חיות מסוימות, כמו הנשר למשל, הנקשרות במוחו של האדם לתכונות של גובה וראייה למרחק. אם נחקה בגופנו את התנועה של הנשר, לפי התאגיה, נוכל לסגל לעצמנו תכונה זו. בתרגול התאגיה נוכל גם לרפא מחלות, לשפר יכולות תמרון בין מצבים בחיינו ולרפא את הנפש. מי שפיתח את השיטה הוא אוהד אזולאי, נצר למשפחת מקובלים ארצישראלית.  

 

חכמת היסודות

  

חכמת היסודות מבוססת על הכרת אנרגיית הקיום שלנו, המורכבת מארבעת היסודות בטבע - האוויר, המים, האש והאדמה. המטרה היא להגיע לאיזון ויחסים הרמוניים בין ארבעת מרכיבי החיים הבסיסיים, כשכל אחד מהם קשור לתכונות מסוימות. יסוד האדמה מדבר על יציבות, על צרכים גופניים בסיסיים, על נחישות והתמדה ועל עוצמה פנימית. יסוד האש מדבר על תכונות המוטיבציה והתשוקה, ההתלהבות וההנאה. יסוד המים מדבר על העולם הרגשי שלנו, על גמישות, דינמיות והשתנות. יסוד האוויר מדבר על הרובד ההכרתי תפישתי, על מנגנוני חשיבה ואופני התייחסות. היישום של חכמה זה משולב יחד עם תרגול התאגיה.

 

מהו משך זמן הלימודים?

 

הלימודים מתקיימים במסגרת יום לימודים אחד מרוכז בשבוע. כל מפגש כולל ארבע שעות לימוד. הלימודים אורכים בין שנה אחת לשלוש שנים, לפי בחירה. כל שנה עומדת בזכות עצמה ומעניקה כלים שונים למימוש. ניתן ללמוד שנה אחת בלבד וכמובן להמשיך להעמיק ולרכוש כלים נוספים בשנים הנוספות.

 

מבנה הלימודים

 

בשנה הראשונה עוסקים בהעצמה אישית, לצורך שימוש מוגבר בכוחות הפנימיים ולמטרת הגברת יכולת המימוש והביטוי האישיים. בשנה זו מוכשרים התלמידים להנחות קבוצות תרגול בתנועה וללוות יחידים ברמה בסיסית.

 

בשנת הלימודים השנייה עוסקים בחכמת היסודות כדי להעמיק את תהליך הליווי האישי ולשכלל את מיומנויות ההנחיה. בשנה זו אף מרחיבים את העיסוק מן הפרט אל הכלל, ולומדים לתת ולקבל מהעולם.

 

בשנה השלישית מתמקדים בתרומה לקהילה ומיישמים בהרחבה את הכלים האישיים שנלמדו, לטובת החברה כולה. בשנה זו בנוסף למפגשי הלימוד בכיתה, בהם משביחים את היכולות האישות של כל מורה, אנו יוצאים כקבוצה, במסגרת פרויקט התנדבות בקהילה, להנחות סדנאות ללא תשלום, ומקיימים מפגשי ליווי אישי לצוותים הפועלים בארגונים חברתיים, כבתי מחסה לילדים במצוקה, מוסדות סיוע לאוכלוסיות נתמכות ואוכלוסיות מיוחדות, וכדומה.

 

במהלך התכנית המשתתפים עובדים על פרויקט אישי, בו הם נדרשים להעביר את הידע שרכשו בעצמם, הלאה לאנשים נוספים - בקבוצה או במסגרת ליווי אישי. בנוסף, המשתתפים יוצאים להשתלמות מעשית במדבר במשך חמישה ימים.

 

היכן לומדים?

 

הלימודים מתקיימים בסטודיו בבית ינאי.

 

למי זה מתאים?

 

הלימודים מתאימים לכל מי שרוצה לעבור תהליך של העצמה אישית, וללמוד כיצד לחבור אל כוח החיים שבו ולבטא עצמו באופן מלא יותר. אנשי מקצוע, כגון: מאמנים, פסיכותרפיסטים, יועצים ארגוניים, מטפלים ברפואה משלימה, מטפלים באמנות ועוד, יכולים למצוא בלימודי תאגיה מסגרת נאותה להעמקת היכולות הקליניות ולהשתלמות מקצועית. הלימודים מרחיבים ומשכללים את שיטות העבודה הקיימות ומאפשרים שינוי והעצמה בכל תחום. 

  

נושאי לימוד

 

  • שכלול יכולת ההסתגלות
  • ניהול שיעור
  • חלוקת אנרגיה ותשומת לב
  • חידוד החושים
  • חוסן אישי ומשמעת פנימית
  • שיפור הגמישות
  • הגנה מפני "שואבי אנרגיה"
  • ניקוי הזיכרון התאי
  • אמצעים להרחבת התפישה
  • הנחייה מילולית בתנועה
  • חיזוק השלד, השרירים ומערכת החיסון
  • יכולת הבחנה והשתנות     
  • העברת תכנים לקבוצה באופן בהיר ומדויק     
  • ועוד

 

תעודות

 

בוגרי הקורס, שעמדו בדרישות החובה והמטלות, מקבלים תעודת מנחי קבוצות תאגיה או מלווים אישיים בתהליכי העצמה. חובות הלימודים כוללות: נוכחות, תרגול וביצוע פרויקט אישי.

 

התלמידים המצטיינים יכולים להשתלב במסגרות לימוד נוספות כמו קבוצת לימוד והעמקה של מורים פעילים, קבוצת מנחים המלמדים במסגרת הרצאות, וכנסים ועוד.

 

תהליך הקבלה

 

הלימודים דורשים רמת מחויבות גבוהה להתפתחות אישית ולהרחבת יכולות המימוש הפוטנציאליות. כמו כן, לקראת ההצטרפות לקורס יש לעבור ארבעה מפגשים של תרגול התאגיה. בנוסף, הקבלה מותנית במעבר ראיון אישי.

 

 



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.
התאמה לתפקיד מרפא/ת אלטרנטיבי/ת
מאת: ד"ר ענת רפופורט

לפנייך מספר אמירות, יש לדרג אותן בסולם של אחד עד שלוש. כאשר 1 מדורג כנמוך ביותר (האמירה לא מאפיינת אותך) ו - 3 כגבוה ביותר (מאוד מאפיינת אותך).
נותרו לך עוד 20 שאלות
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)