לימודי הנדסאי תעשייה וניהול בהתמחות מערכות תפעוליות במכללה הטכנולוגית כנרת

רוצה לדעת על לימודים בנושאי הנדסאי? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על הטכנולוגית כנרת - הנדסאי תעשייה וניהול ומערכות תפעוליות.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי הנדסאי תעשייה וניהול בהתמחות ניהול מערכות תפעוליות במכללה הטכנולוגית כנרת


מתפעלים את התעשייה


תחום התפעול מתייחס לשלל הפעולות שנדרשות לייצור ולפיתוח של מוצרים או שירותים. המונח מתייחס למנעד רחב של תהליכים ושירותים, מפיתוח של מוצר טכנולוגי מתקדם ועד לתכנון הפעילות של נותני שירות בעסק או בחנות. מעצם טבעו המגוון מאוד, התחום מאגד בתוכו מגוון של תחומי אחריות שאליהם נדרשים מנהלי התפעול. הם צריכים להחזיק בהבנה טכנולוגית, להבין בתהליכים לוגיסטיים, לשלוט בתחום האיכות ולהיות בקיאים בניהול משאבי האנוש בארגון. כל זאת, במטרה להעלות את איכותם ויעילותם של המוצרים והשירותים ולספק את המענה המתאים ללקוחות. התעשייה של היום היא תחרותית ודינמית במיוחד וכך נהלי התפעול נדרשים למצוא אסטרטגיות מתקדמות להגעה ליעדים ולתכנן דרכים להתמודדות עם בעיות ועם אתגרים שמזמנת העבודה השוטפת.


במסגרת לימודי הנדסאי תעשייה וניהול של המכללה הטכנולוגית כנרת, ניתן ללמוד בתכנית ללימודי הנדסאי תעשייה וניהול בהתמחות ניהול מערכות תפעוליות. הלימודים מכשירים לתפקידים ניהוליים במגוון אפיקים בתעשייה והם מספקים ידע וכלים בענפים כגון מערכות ייצור, תכנון עבודה, אבטחת איכות ולוגיסטיקה. בפני בוגרי המגמה נפתחות שלל אפשרויות לתעסוקה במשק, בין היתר הם יכולים לעסוק בענפי ניהול המערכות התפעוליות, בקרת האיכות, תפ"י, בקרה וניהול איכות, המחרה, ניהול משאבי אנוש וענפים נוספים. בתעשייה של היום ישנו ביקוש רב להנדסאים, שכן הנדסאי תעשייה וניהול לוקחים חלק פעיל במגוון שלבים בארגון, ממערכות המידע והשיווק ועד ללוגיסטיקה ומערכי מפעלים.


תכנית הלימודים


הסטודנטים במגמת ניהול מערכות תפעוליות מקבלים כלים וידע להשתלבות במשרות ניהוליות בתחומי תעשייה מגוונים. הלימודים מתמקדים בדרכים להגדלת הרווחים תוך מיקסום יעילותם של ארגונים. במהלך התכנית הסטודנטים מפתחים מיומנויות יצירתיות בתכנון ובניהול של מערכות ייצור, מערכות לוגיסטיקה ואבטחת איכות וכן לומדים על תכנון ושיפור של שיטות עבודה.


במסגרת לימודי הנדסאי תעשייה וניהול, הסטודנטים לומדים על ענפי ההנדסה, מערכות הטכנולוגיה, הכלכלה והמנהל העסקי. הם רוכשים כלים להשתלבות בתפקידים הובלה ושינוי של תהליכים ארגוניים והטמעתם בחברות ומפעלים. הלימודים חושפים לתהליכים ניהוליים ולגישות עסקיות לצד הבנה מעמיקה בטכנולוגיות ויישומים ממוחשבים שיכולים לסייע להעלות את הפרודוקטיביות והרווחיות של ארגונים בשלל מגזרים במשק.


מתכונת הלימוד


לימודי ההנדסאים במגמה זו מתקיימים במסלול משולב אשר מותאם לאנשים עובדים. היקפה של התכנית הוא כשלוש שנים, שיעורים מתקיימים בשני ערבים במהלך השבוע וכן בימי שישי בבקרים. לימודי הנדסאים משלבים בין שיעורים עיוניים לבין עבודה מעשית במעבדות ובסדנאות במכללה. כמו כן, לקראת סיומה של התכנית הסטודנטים עורכים פרויקט גמר מסכם שבו הם יכולים ליישם את החומר הנלמד ולהתנסות בפועל בניתוח של תהליכים בתעשייה.


על מוסד הלימוד


המכללה הטכנולוגית כנרת מציעה מגמת התמחות נוספות במסגרת לימודי הנדסאי תעשייה וניהול, לימודי הנדסאי תעשייה וניהול בהתמחות לוגיסטיקה ורכש, שבה ניתן להתמקד בתחומי האחריות של מנהלי הלוגיסטיקה במסגרת ארגונים וחברות. תכנית זו מתקיימת במסלול יום בהיקף של כשנתיים. נוסף על כך, פועלות במוסד הלימוד תכניות לימודים נוספות לקבלת דיפלומת הנדסאי, המוכרות על ידי מה"ט. בין התכניות הללו אפשר למנות לימודי הנדסאי תוכנה, לימודי הנדסאי בניין, לימודי הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים, לימודי הנדסאי טכנולוגיות מים ולימודי הנדסאי סאונד. כמו כן מתקיימת מכינה טכנולוגית, שמסייעת למועמדים ללימודי ההנדסאים לשפר את הסיכויים לקבלה ללימודים. מוסד הלימוד מציע גם תכניות לעתודה טכנולוגית, אשר מכשיר הנדסאי אלקטרוניקה למסלולים טכנולוגיים של חיל האוויר.


תנאי קבלה


מועמדים שמעוניינים להתקבל ללימודי הנדסאים במגמה זו נדרשים לעמוד בדרישות שמציב מה"ט. אלה כוללות תעודת בגרות מלאה או תעודת בגרות חלקית, שבה כלולים בגרות בעברית ברמת 2 יחידות לימוד, בגרות במתמטיקה ברמת 3 יחידות לימוד ובגרות באנגלית ברמת 3 יחידות לימוד, כולם בציון עובר לכל הפחות. יכולים להתקבל גם מועמדים בוגרי מכינה 30+ או מכינה טכנולוגית להנדסאים שעומדים בכל בחינות הגמר במתמטיקה, בעברית ובאנגלית. גם בני 35 ומעלה שיש ברשותם אישור המעיד על השלמת 12 שנות לימוד יכולים להתקבל ללימודים.


תעודה


דיפלומת הנדסאי תעשייה וניהול מוענקת לסטודנטים אשר עומדים בהצלחה בכל הדרישות בתכנית, מטעם מה"ט והמכללה הטכנולוגית כנרת. כדי לקבל את הדיפלומה יש צורך לעבור מבחני גמר חיצוניים שעורך מה"ט וכן להגיש את פרויקט הגמר.



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: המכללה האזורית טכנולוגית כנרת - לימודי הנדסאים | תואר הנדסאי

כלים שיעזרו לך לבחור