רוצה פרטים על הנדסאי מכשור ובקרה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי הנדסאי מכשור ובקרה

רוצה לדעת על הנדסאי מכשור ובקרה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


הנדסאי מכשור ובקרה - הנדסאי בקרה ואוטומציה

 

כמעט בכל תחום בחיינו ישנם מכשירים שאיננו יכולים בלעדיהם. בין אם המדובר במכשור רפואי, מכשירי בקרה אלקטרונים למיניהם, מכשירי חשמל וכו’. לא קל להפעיל את רוב המכשירים הללו ולכן יש צורך באנשי מקצוע איכותיים אשר ידעו כיצד לתפעל בהצלחה את המכשירים.

 

לעיתים קרובות, תפעול לקוי של המכשירים יכול לעלות בחיי אדם, ולכן החשיבות של המקצוע הזה היא כה גדולה.


הסטודנטים הלומדים להיות הנדסאי מכשור ובקרה, מתנסים באופן שיטתי במכשור מתקדם ובאמצעי בקרה חדישים. תחום מרתק זה, תופס כיום מקום חשוב בתעשייה המודרנית על כל היבטיה בשל הצורך התמידי במכשירי בקרה מודרניים ואיכותיים. הביקוש לאנשי מקצוע בתחום זה הוא גדול והבוגרים יוכלו להשתלב בקלות בתעשיות עתירות ידע העוסקות בתחום.
 

 

מה לומדים ולמה כדאי לי ללמוד להיות הנדסאי מכשור ובקרה?

מטרת לימודי הנדסאי היא להקנות לסטודנטים כלים מעשיים ותיאורטיים בתחום ולהכשיר אנשי מקצוע איכותיים בתחום המכשור והבקרה. במהלך הלימודים, מושם דגש רב על התנסויות מעשיות ויישומיות , ביניהן פרוייקט הגמר שנדרשים הסטודנטים להגיש בסיום המסלול. בפרוייקט מתבקשים התלמידים להוציא אל הפועל את הידע שרכשו ולבנות מערכת או מכונה טכנולוגית מבוססת מחשוב.

 

לימודי מכשור ובקרה שואפים להכשיר הנדסאים מיומנים ומקצועיים שיעסקו בתכנון ויישום של מערכות ממוחשבות לבקרה על לחץ, טמפרטורה, ספיקה וכו' , תוך שימוש בבקרים מתוכנתים, מתמרים, תקשורת מחשבים ורכיבי אוטומציה.

 

תחומי הלימודים הם מגוונים ועוסקים באלקטרוניקה, חשמל, מערכות בקרה, מחשבים, תקשורת מחשבים, מערכות ממוחשבות, מערכות הנעה אוטומטיות, מערכות איסוף נתונים ועוד. כמו כן, תוכניות הלימוד מציעות בחירת תחום התמחות כדוגמת: רכיבים ומתמרים במערכות בקרה, מערכות בקרה,בקרים מתוכנתים, אוטומציה, מערכות אלקטרוניקה ועוד.

 

הגוף המפקח על הכשרה והסמכה של הנדסאים בישראל הוא המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע (מה"ט) אשר כפוף למשרד התמ"ת. כל מי שרוצה להיות מוסמך כהנדסאי חייב לעמוד בכל הדרישות והקריטריונים של גוף זה.

אין ספק כי מדובר בתחום מאתגר ומורכב, אך כל מי שיש לו אוריינטאציה טכנולוגית יכול למצוא את מקומו במקצוע חשוב זה.

 

היכן לומדים?

ניתן ללמוד את התחום במכללת עתיד ובמכללה הטכנולוגית רופין שהקימה מעבדה ייחודית לבקרה תעשייתית בה נעזרים הסטודנטים. זוהי המעבדה המתקדמת ביותר בישראל והיא מתבססת על ציוד תעשייתי חדיש אשר הגיע מחו"ל.

חשוב לוודא כי הלימודים במוסד שבחרתם מוכרים על ידי המכון להכשרה טכנולוגית (מה"ט).  למידע נוסף על מכללות, תנאי קבלה ועוד. ניתן לפנות אל נציגי האתר.

 

מה הם תנאי הקבלה למסלול הנדסאי?

 

רוב מוסדות הלימוד דורשים תעודת בגרות מלאה כתנאי קבלה ללימודי הנדסאים. לימודי מכינה טכנולוגית או קדם הנדסאית מיועדים לבעלי בגרות חלקית שרוצים להשלים את המקצועות החסרים להם ולהתקבל למסלול.

 

כמה זמן לומדים?

הכשרת ההנדסאים לוקחת כשנתיים עד שלוש שנים, בהתאם למסלול של כל תלמיד. לימודי יום (שהם בדרך כלל אינטנסיביים יותר אורכים שנתיים ולימודי ערב כשלוש שנים. רבים בוחרים ללמוד במסלול של לימודי ערב על מנת לשלב את לימודיהם עם עבודה במשרה מלאה.

 

להנדסאים ניתנת בדרך כלל האפשרות להמשיך ללימודי תואר ראשון מקוצר בתחומי הנדסה רבים ובעיקר בתחום התמחותם.

 

 

מהו שכר הלימוד?

 

שכר הלימוד הוא כ- 8,000 שקלים לשנת לימוד במכללות ובבתי ספר המתוקצבים ע"י המה"ט. חיילים משוחררים יוכלו לשלם את כל שכר הלימוד על חשבון הפיקדון הצבאי.

 

הסמכה

 

בוגרי המסלול יקבלו עם סיום הלימודים דיפלומת הנדסאי המוכרת על ידי מה"ט.

 

מהן אפשרויות התעסוקה?

 

הנדסאי מכשור ובקרה דרושים לצורך שכלול התעשייה הקיימת ולצורך פיתוח מערכות היי-טק חדשות ועתירות ידע .לפיכך התחום נמצא בנסיקה ואפשרויות התעסוקה בתחום זה הן רבות ומגוונות. בין היתר יוכלו הבוגרים להשתלב כהנדסאי מכשור ובקרה במוסדות פרטיים וציבוריים, בתי חולים, ולמעשה בכל גוף שיש בו מכשירים מורכבים הדורשים אנשי מקצוע על מנת להפעילם.

 

מה הן האפשרויות ללימודי המשך?

 

לא קיים תואר ראשון ללימודי הנדסת מכשור ובקרה. עם זאת הבוגרים יכולים להמשיך ללימודי תואר ראשון בהנדסת אלקטרוניקה, מכונות או מחשבים.

 

מה גובה השכר במשק?

 

הנדסאי מכשור ובקרה מתחילים צפויים להשתכר כ- 6000 שקלים לחודש ובעלי נסיון של 5 שנים ומעלה צפויים להרוויח כ- 15,0000 שקלים לחודש.

 

מה ההבדל בין הנדסאי מכשור ובקרה להנדסאי אלקטרוניקה בהתמחות מחשוב ובקרה?

 

אלקטרוניקה בהתמחות מחשוב ובקרה מתמקדת בבקרה הממוחשבת: בקרה הספרתית והאנלוגית, המבוססת על מערכות משובצות מחשב. לעומת זאת, הנדסאי מכשור ובקרה עוסק במערכות ייצור אוטומטיות המופעלות בשליטה מרחוק ובשילוב אמצעים נוספים כגון: מחשבים, רובוטים, מערכות שקילה ומינון, מערכות איסוף נתונים ועיבוד ועוד. 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על הנדסאי מכשור ובקרה?

רוצה לדעת יותר על הנדסאי מכשור ובקרה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד הנדסאי מכשור ובקרה
שאלות הגולשים בנושא
רמת המתמטיקה ופיזיקה בהנדסאי מכשור ובקרה
הנדסאי מכשור ובקרה/תוכנה - אופי העבודה
הנדסאי מכשור ובקרה - ביקוש למקצוע
מידע על הנדסאי מכשור ובקרה
הנדסאי מכשור ובקרה - אפשרויות תעסוקה
הנדסאי מכשור ובקרה בבאר שבע - לימודי ערב
איפה לומדים להנדסאי מכשור ובקרה?